Vi SKAFFADE barn.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Vi SKAFFADE barn.

Inlägg av annawahlgren »

:D Sitter och hör / ser på tv medan jag jobbar. "Var det inte egoistiskt av er att SKAFFA barn :?: " undrar programledaren.

"Jo, men vi SKAFFADE Emanuel för att..." ursäktar sig de intervjuade.

Jag tänker hela tiden på bokhyllan Billy. Som jag nog ska SKAFFA endera dagen.

:cry: :cry:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry:

hu... jag undrar stilla hur man känner när man väljer de orden...

/Fjällmor
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är ju helt gängse. Man "skaffar" barn. Man får dem inte. Längre :cry:
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Jag har faktiskt aldrig tänkt på det på det viset. Spelar roll, typ... :roll: Man kan ju FÅ en bokhylla också :lol:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, eller köpa :!:

"Tror jag ska gå ut och köpa mig en unge i helgen." :?
Diana

Inlägg av Diana »

Jag har haft tillfälle att fundera över dessa begrepp, att FÅ, och att SKAFFA, sedan jag FICK min lilla specialflicka. Med Downs syndrom.

När jag väntade nästa barn upplevde jag en viss press från hälsovårdens sida att göra all världens prover. Jag funderade mycket kring detta och kom fram till att om man SKAFFAR något (ett barn) kan man tänka att man vill ha det bästa, något perfekt, valuta för sina insatser/ansträngningar. Men om man FÅR något (ett barn) så tar man emot det precis sådant som det är.

Jag avstod från proverna men jag var glad för att jag FICK ett friskt barn.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Och vi tänkte SKAFFA en liten flicka, men FICK två underbara tvillingkillar.
Och så glad jag är för det. Vilken tur att man inte skaffar barn. (Även om jag nog säger så ibland av misstag fortfarande.)

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Nian

Inlägg av Nian »

Och vi SKAFFADE definitivt inte varat lille karleksbarn. Vi hade redan tre underbara flickor (och varsin spruken relation med eras respektive andra foraldrar), men vi VILLE och ONSKADE verkligen att FA barn tillsammans. Som forresten skall kvallsammas efter badet nu halv atta lokal tid.

Och sedan blev vi oandligt glada och tacksamma for att han 1) blev till (jag ar trots allt 40+) , 2) var en pojke (bonus) och 3) alldeles frisk.

Skon lordagskvall alla!
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Är nog slarvig ibland och kan nog säga att vi har skaffat barn, och att vi planerade att skaffa ett till :oops: men tänker man efter låter det ju inte riktigt klokt :shock: Är ju såklart oändligt tacksam att vi har fått Vega till oss och att vi har haft turen att kunna få en till så snart.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Ja, visst är det lätt att lite nonchalant slänga sig med att man ska SKAFFA barn. Jag tror att det bottnar i att de flesta inte tror att det kan bli några problem med att bli med barn.

Min svägerska, som tillsammans med sin man försökte få barn under många år, och till sist adopterade en underbar liten flicka, brukar få tyst på de flesta som pratar om att SKAFFA sig barn. Hon brukar lyssna en liten stund på samtalet sen brukar hon burdust säga:
-Ja, vi åkte och KÖPTE vår flicka i Kina...

De flesta verkar då faktiskt stanna upp och tänka till över sitt sätt att uttrycka sig. Eller så tycker de att hon är knäpp... vilket hon inte bryr sig i! :D
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Engla-mamma

Inlägg av Engla-mamma »

Tja, även vi har ofta sagt att vi skulle SKAFFA barn, eller mer i stil med att vi inte var redo att SKAFFA BARN, tills den dagen då vi verkligen ville ha barn och upptäckte att vi kanske inte skulle kunna få några :cry: :cry: . I alla fall inte på "naturlig" väg. Hur som helst efter ca 2 år med prover, hormoner och annat tjafs fick vi vår lilla skatt :P :heart: och numera skulle jag inte komma på tanken att säga SKAFFA barn, nej de är en gåva man förhoppningsvis kan få...
Mamma till Engla 061015
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"