18 månader, morgonparty

Skriv svar
Tessan
Kontakt:

18 månader, morgonparty

Inlägg av Tessan »

Hej kära forumister :lol:
En turbulent höst har det varit och är väl i viss mån för mig fortfarande men Emma har varit som en dröm och är ju fortfarande :heart:
Jag har dock gått bet på Emmas numer tidiga uppvak varje morgon.

Är det här förtrotsagerande som kommer att gå över som många andra perioder har gjort?

Hon vaknar stadigt mellan 05.30-06.15 och är skitsur. Ropar efter mamma eller bara vrålar att hon är färdig för att kliva upp.
Jag ger nu en ramsa x4 vid första vrålet men den tar inte så som jag önskar att den skulle. Hon vrålar än mer och tystnar till ibland i någon minut men oftast håller detta vrål igång mer eller mindre hela tiden tills jag går in och gör morgon runt kvart i sju :lol:
Då är hon superlycklig över att få komma upp och springer runt som en :mrgreen: discodrottning och dansar tills det är dags för ensamlek som fungerar jättebra. Hon är inte trött som jag kan se på dagarna och hon sover sina 1,5 på dagen.

Hur ska jag lösa morgonarna? Fortsätta med min ramsa för att tala om att det inte är morgon ännu?
Till saken hör att det nästan alltid är mycket ljud i huset vid den tiden för min lillasyster och karl går till jobbet kring den tiden så det bökas en del 8)

Tacksam för lite råd,

Kramar från Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej Tessan :D

Skulle nog satsa på ett omsomnande för att komma tillrätta med tidiga mornar, dvs INTE ta upp 6.45 om hon inte somnat om/är tyst. Det har ALLTID löst våra problem när det i perioder vaknats lite för tidigt. Tar bara 2-3 mornar så brukar poletten trilla ned.

Vega är också känslig för ljud på morgonen, vet inte riktigt hur ni kan göra där. Kanske kan ni skaffa väckarklocka och sätta in i hennes rum. När klockan ringer är det morgon. Har själv ingen erfarenhet av det men bla Nancy använder det vet jag.

Hälsa Emma från mig :wink:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Tessan.

Jag håller med LindaVega. Satsa på ett omsomnande om det så tar till elva att lyckas.

Ellas tidiga morgnar löste jag med pangramsa och sedan var vi tysta. Gick jag in var det kört! Fler ramsor störde också. Det var ett evigt vrålande och gnällande. Men omsomnandet gjorde susen. Det löste sig inte över en natt, men det tog kortare och kortare tid för henne att somna om och till slut vaknade hon inte alls. Jag har för mig att det tog nån månad innan vi var på spåret igen.

Musik har jag för mig funkade för er förut, hur är det med det nu?

/Åsa
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Tessan :D

När Leia har liknande morgonpartyn beror det nästan uteslutande på att modern hennes slarvat lite med långluren. Behövs inga större missar, bara att låta sova liiite längre med marginalkvart...

Det som hjälper bäst är att för ett tag vara absolut stenhård med tiderna och endast tänka "förutsättningar" och inte sömnrytmpass. I vårt fall lägga 12 och ta upp 13.30 oavsett hur mycket som sovits. Tokglatt återseende behöver jag kanske inte påminna om... :wink: :lol:

Lycka till :!: :D
ps. väckarklockan är superbra :!: :D ds.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tessan :!:

Hur går det.... :?:

kram!
/Fjällmor
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Vissa morgnar vaknar hon fortfarande tidigt men jag pangramsar och så tystnar hon oftast. :heart:
Men sover nu de flesta morgnar, väckarklocka ska introduceras efter jul.

//Tessan :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart: =D>

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"