mammamy skrev:Hej!
Varför har ni inte fått tavegyl eller remiss tidigare????Obegripligt! Rapportera gärna vad resultatet blir, logga in när jag har tid nån gång.
Kämpa på !
mammamy
Ja vad ska man säga. Efter alla mina personliga turer med sjukvården kan jag bara konstatera att "man ska vara frisk för att orka vara sjuk".
Men denna gången handlade det om en liten 6 månaders och jag fattar överhuvudtaget inte varför ingen ville vara på den säkra sidan.
När vi ringde för den akuta tiden fick vi ingen tid. Nej då, vi skulle faxa remissen åt dem. Fick veta ngn timme senare att de inte alls hade den rutinen. Fick även veta av en snäll

person på Hud att "det finns inga dödsallvarliga saker" alltså behövde ingen få komma akut. Vad är det för slags människor egentligen som jobbar, det handlade om ett litet barn.
Vi får fortfarande lov att ge tavegyl, och jag mår inte alls bra av att göra det. Men hon har fortfarande klåda så vi har inget val. Tänk om de lyssnat till oss från början så hade hon iallefall sluppit några veckor av detta.
Mammamy, tack för ditt svar. Visst är det obegripligt. Men hur är det med tavegylet? Jag är orolig. Men Lisen verkar inte ett dugg påverkad av det. Huden ser mkt bättre ut, är ju fortfarande väldigt torr och lite knottrig på bål och rygg. Men full fart.
Så är läget nu.