Matscheman?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
vilsa

Matscheman?

Inlägg av vilsa »

Hur ser era matscheman ut för ett- och/eller tvååringar? Gärna både tidpunkter och matinnehåll. Barnen ägnar sig numera helst åt att kleta runt lite i tallrikarna och vilja ha välling.

Jag behöver inspiration!
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05
T.P

Inlägg av T.P »

barn födda 04/06/08
vilsa

Inlägg av vilsa »

Tack! Den tråden hade jag missat.
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Hej!
Har itne läst tråden som det tipsas om, men kan skriva ner vårt schema till vår 21månaders om det hjälper lite?

06.30 frukost (bestod förr av gröt men det har blivit oppopulärt sedan han insåg att jag itne äter gröt :oops: ) Cornflakes med njölk eller youghurt naturell, i lägger jag malda linfrön, solrosfrön och pumpakärnor, samt någon frukt eller bär.

10:00 mellanmål, består av frukt efter säsong. Han tycker om att sitta med ett helt skalat äpple. Dricker vatten eller mjölk till och möjligtvis en smörgås med ost eller leverpastej.

12:30 Lunch, det som vi hade till middag dagen innan. Vi äter kryddrik mat dock inte stark, men ofta mat med curry, koriander, thai mat etc etc, han älskar mat med mycket smak.

3:00 lättare mellanmål, består av frukt och kanske en grönsak, typ gurka eller morötter.

17:00 Middag (Vi äter kryddrik mat, dock inte stark, men ofta mat med curry, koriander, thai mat etc etc, han älskar mat med mycket smak)

18:30 fyller på med välling.
3 fina...2005, 2007, 2010
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"