... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä då Nancy, julafton är en jättebra dag att födas... :roll: Maken tycker att om det blir julafton, och en tjej, så kan vi ju alltid döpa henne till Eva. Då kan barnet fira födelsedag/namnsdag/julafton och heeela kittet på en och samma dag! :D Det blir väl bra..? :P
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: :lol: :lol:

Noterar att ni förutom geologiska äventyr numera även ägnar er åt folklivsforskning, spännande :!: :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi skrev:Nä då Nancy, julafton är en jättebra dag att födas... :roll: Maken tycker att om det blir julafton, och en tjej, så kan vi ju alltid döpa henne till Eva. Då kan barnet fira födelsedag/namnsdag/julafton och heeela kittet på en och samma dag! :D Det blir väl bra..? :P
Effektivt! Så att inte för mycket tid går till firande liksom :lol: :lol: .

Nu, mina vänner, är en spännande tid för naturgeografer :!: Skredrisken stor, dåliga varnings- och larmsystem. Hmmm, kanske ljusnar det på min arbetsmarknad ändå :roll: 8) . Om just sådant här handlade mitt exjobb i Chile, om hur stor regnmängd som krävdes för skred. Jag kanske ändå valde rätt bransch, i slutändan :twisted: .

Och idag, bf. Ja, jag satsar fortfarande på söndag jag. :heart: :wink:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Päivi :!:

Lite rapport...?

Har jag uppnått "dialogen" än...? :wink:
Eller tog ramsan på stört?

:heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

God morgon!

Jag tror att barnet kanske skall gå igenom den där Nya Hörselkontrollen, som erbjuds numera alla nyfödda.. :roll: Den är suveränt oberörd av all ramsande/bloggande...

Hugo ropar - skall ta hand om det - återkommer! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så!

Sonen busar i sängen med fadern efter avslutad ensamlek, och jag funderar vidare... 8)

Jag är ju ingen diplomerad individ, och har inte kurat alls (eller fött.. :roll: ) så vad säger ni - numera - sedan efter att Fjällmor började ramsa - har jag förvärkar på kvällskvisten. :shock: :D De dör sedan bort under natten - men det är kanske början på en dialog ändå..? [-o<

/ :heart: Fjällmorfan! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

herreminje, gott folk, läs Päivis senaste i bloggen :shock: :lol: :lol: :lol:

Jag skrattar så kaffet skvalpar värre än vattnet i Päivis mage!

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, där var du. Jag började just undra... :shock: :D .

Söndag, söndag. Bara två dagar kvar! Jag tror att i-magen-bebisar behöver ungefär två dagar för att komma underfund med vad Fjällmors ramsa betyder :wink: .

:heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dialog mellan mig & mig:

- Maammmaaaa.... vad ska jag göööraaa..? :? Jag har tråååkiiigt... :(

- Vad vill du göra då? :D

- Föööda baaaarn... :?

- OJ DÅ! :shock: :roll: :idea:

- Kan du inte läsa en god bok så länge då..?

- Nee-eej, jag haaaar redan läääst så mycket... :(

- Kanske se på en trevlig film..? :D

- Vi haaaar inga, jag kannn dem alla uuutantilll... :?

- Måla! :D Skriv! :D Terrorisera din man! :D

- Mennn... :x :roll: :( (jag vill ju föda baaaarn...)

- SNART! :D Alldeles strax, vet du! :wink:

:roll: :roll: :roll:

- Maaammmaaa...

- Mamma är upptagen. Mamma skall skriva ett inlägg på nätet. 8) Vad ska DU göra? :D

:? :? :?

- Varärminafärgerdådåh... :x

:thumbsup: Jag håller på att bli skitso här! :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Ingen fara Päivi, jag har redan sett bevis för att du inte är helt galen. När man läser den underbart roliga och gravt underhållande julsagan i din blogg så slås man av två ting:

1. Kvinnan har INTE drabbats av "gravidhjärna" utan har alla sina litterära talanger intakta :thumbsup:
2. Kvinnan har fortfarande en fot kvar i verkligheten eftersom hon inser att slutet på sagan ännu inte inträffat (och förhoppningsvis skriver hon senare ett annat slut och få valuta för Dyra Profylaxen :roll: :wink: )

Påminner om min gissning 19/12 och vidarebefordrar makens på 22/12. Men för att citera maken: "fast jag har ändå aldrig gissat rätt på nån, någongång" :? :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: inte helt galen... 8) Det är bra, då har jag en bit kvar då dåh... :P

NU ni alla - om d u sitter och äter frukost så kanske du läser det här lite senare - vi skall snacka fostervatten och dylikt... :shock:

Rapport: lite lätta (fjantiga..) sammandragningar i gårkväll - inget att bry sig om. Inatt vid ett vaknade jag för ett av mina sedvanliga toabesök. Steg upp, och kände att det blev lite blött... :roll: Väl inne på inrättningen märkte jag en mycket större fuktfläck än innan på trosorna - såpas att det var läge för byte av underkläder - om ni förstår... :oops: Dock var klockan ett, jag var trött, så efter att jag bytt rent gick jag och lade mig igen. Hade för mig att man inte behöver ringa så länge man inte ser några missfärgningar - och min BM har sagt att när väl vattnet går, så fortsätter det att rinna...

Nu imorse läste jag i alla fall att man skall ringa ifall man misstänker vattenavgång - så då ringde jag. :? Personen jag pratade med tyckte att vi kan avvakta i nuläget - i och med att inga värkar har infunnit sig och i och med att det inte rinner mera...
Jaha. Så då avvaktar vi... var det inte Jenny som tippade på söndag :?: Det är imorgon det... 8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

fyrar av en betryggande bekräftelseramsa - "just så gör man, precis så...." :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev::lol: inte helt galen... 8) Det är bra, då har jag en bit kvar då dåh... :P
Lovar att du har långt kvar :heart:

Vilka spännande nyheter du serverar såhär på lördag morgon :D Och jag som skall med familjen på "levande julkrubba" och därefter åka och handla... Borde ju ha jour vid datorn istället... ("åk själva kära familjen, mamma skall sitta pass vid forumet") :roll: :wink: :lol:

Innan Leia föddes fick jag vattenavgång på en onsdag (15/6). På fredagen 17/6 försökte hon komma ut men då stoppade de förlossningen med bricanyl för att hinna ge kortisoninjektioner (för lungornas utveckling). En sköterska sa att "när vattnet väl gått brukar nåstan alla förlossningar sätta igång inom en vecka". Leia föddes 22/6, alltså precis en vecka senare men då hade de ju stoppat en gång. Hur vi skall översätta detta till minsta bebis Billing vet jag inte riktigt men visst har väl tidsrymden krympt en smula i och med nattens läckage :roll: :heart: :wink: 8)

Vi håller tummarna för det :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

meddelande till ofödde bebis Billing:
Kommer du ihåg vår plan 8) ? Du får världens roligaste leksak om du kommer ut på min tippade dag, imorgon :!: Ser att du redan börjat sätta planen i verket :D :heart:

Nu ska vi samla ihop oss härhemma och ge oss ut på julklappsjakt :twisted: .
Kraaaam på dig, Päivi :!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"