... hur började förlossnignen...
-
Gäst
-
Nancy
-
Gäst
Effektivt! Så att inte för mycket tid går till firande liksomPäivi skrev:Nä då Nancy, julafton är en jättebra dag att födas...Maken tycker att om det blir julafton, och en tjej, så kan vi ju alltid döpa henne till Eva. Då kan barnet fira födelsedag/namnsdag/julafton och heeela kittet på en och samma dag!
Det blir väl bra..?
Nu, mina vänner, är en spännande tid för naturgeografer
Och idag, bf. Ja, jag satsar fortfarande på söndag jag.
-
Fjällfolket
-
Gäst
-
Gäst
Sonen busar i sängen med fadern efter avslutad ensamlek, och jag funderar vidare... 8)
Jag är ju ingen diplomerad individ, och har inte kurat alls (eller fött..
/
-
Fjällfolket
-
Gäst
-
Gäst
Dialog mellan mig & mig:
- Maammmaaaa.... vad ska jag göööraaa..?
Jag har tråååkiiigt... 
- Vad vill du göra då?
- Föööda baaaarn...
- OJ DÅ!
- Kan du inte läsa en god bok så länge då..?
- Nee-eej, jag haaaar redan läääst så mycket...
- Kanske se på en trevlig film..?
- Vi haaaar inga, jag kannn dem alla uuutantilll...
- Måla!
Skriv!
Terrorisera din man!
- Mennn...
(jag vill ju föda baaaarn...)
- SNART!
Alldeles strax, vet du!
- Maaammmaaa...
- Mamma är upptagen. Mamma skall skriva ett inlägg på nätet. 8) Vad ska DU göra?
- Varärminafärgerdådåh...
Jag håller på att bli skitso här! 
- Maammmaaaa.... vad ska jag göööraaa..?
- Vad vill du göra då?
- Föööda baaaarn...
- OJ DÅ!
- Kan du inte läsa en god bok så länge då..?
- Nee-eej, jag haaaar redan läääst så mycket...
- Kanske se på en trevlig film..?
- Vi haaaar inga, jag kannn dem alla uuutantilll...
- Måla!
- Mennn...
- SNART!
- Maaammmaaa...
- Mamma är upptagen. Mamma skall skriva ett inlägg på nätet. 8) Vad ska DU göra?
- Varärminafärgerdådåh...
-
Nancy
8) Ingen fara Päivi, jag har redan sett bevis för att du inte är helt galen. När man läser den underbart roliga och gravt underhållande julsagan i din blogg så slås man av två ting:
1. Kvinnan har INTE drabbats av "gravidhjärna" utan har alla sina litterära talanger intakta
2. Kvinnan har fortfarande en fot kvar i verkligheten eftersom hon inser att slutet på sagan ännu inte inträffat (och förhoppningsvis skriver hon senare ett annat slut och få valuta för Dyra Profylaxen
)
Påminner om min gissning 19/12 och vidarebefordrar makens på 22/12. Men för att citera maken: "fast jag har ändå aldrig gissat rätt på nån, någongång"

1. Kvinnan har INTE drabbats av "gravidhjärna" utan har alla sina litterära talanger intakta
2. Kvinnan har fortfarande en fot kvar i verkligheten eftersom hon inser att slutet på sagan ännu inte inträffat (och förhoppningsvis skriver hon senare ett annat slut och få valuta för Dyra Profylaxen
Påminner om min gissning 19/12 och vidarebefordrar makens på 22/12. Men för att citera maken: "fast jag har ändå aldrig gissat rätt på nån, någongång"
-
Gäst
NU ni alla - om d u sitter och äter frukost så kanske du läser det här lite senare - vi skall snacka fostervatten och dylikt...
Rapport: lite lätta (fjantiga..) sammandragningar i gårkväll - inget att bry sig om. Inatt vid ett vaknade jag för ett av mina sedvanliga toabesök. Steg upp, och kände att det blev lite blött...
Nu imorse läste jag i alla fall att man skall ringa ifall man misstänker vattenavgång - så då ringde jag.
Jaha. Så då avvaktar vi... var det inte Jenny som tippade på söndag
-
Fjällfolket
-
Nancy
Lovar att du har långt kvarPäivi skrev:inte helt galen... 8) Det är bra, då har jag en bit kvar då dåh...
![]()
Vilka spännande nyheter du serverar såhär på lördag morgon
Innan Leia föddes fick jag vattenavgång på en onsdag (15/6). På fredagen 17/6 försökte hon komma ut men då stoppade de förlossningen med bricanyl för att hinna ge kortisoninjektioner (för lungornas utveckling). En sköterska sa att "när vattnet väl gått brukar nåstan alla förlossningar sätta igång inom en vecka". Leia föddes 22/6, alltså precis en vecka senare men då hade de ju stoppat en gång. Hur vi skall översätta detta till minsta bebis Billing vet jag inte riktigt men visst har väl tidsrymden krympt en smula i och med nattens läckage
Vi håller tummarna för det
-
Gäst