Att svära

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
blomman

Att svära

Inlägg av blomman »

Min snart femåring är just nu stooor vän av ordning och det är nästan så jag väntar på att han ska börja skriva lappar i tvättstugan... typ "ta bort luddet i torktumlaren efter dig".
Han pratar sådär "vuxet" och använder svåra ord... alla som har eller har haft femåringar vet väl vad jag menar.... :lol:
Iallafall:
Var på glöggkväll för nån vecka sen och en kompis berättade en grej om sin femåriga dotter.
Dottern hade en jämnårig kompis hemma och plötsligt kom hon ut i köket och sa:
"Mamma, nu får du ursäkta oss, men vi kommer säga jävlar och förbannat men det är så att det ingår i leken!" :lol:
Ja, vad ska man säga?! I det läget kan man nog mest försöka hålla sig för skratt...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Här hemma berättades det att en klasskamrat gör konstiga tecken med fingrarna och säger "Fuck You"... Sonen frågade vad det egentligen betyder och jag svarade att det är engelska men att jag inte är så bra på det... O:) :lol:

:? Funderade sonen.... :? Det kanske är ungefär det samma som APSKALLE????

- Ungefär! sa den fromma modern! 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol:

Min äldsta son lärde sig teckenspråkets alfabet före de "fula" orden så i hans värld är ett upponervänt R "inte så bussigt att visa för det betyder nåt fult som mamma inte kommer ihåg".
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"