Nån som har en bugaboo och vet hur den funkar?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Lillstrumpan

Nån som har en bugaboo och vet hur den funkar?

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej på er!

Jo, står i valet och kvalet om jag ska slå till och köpa en beggad Bugaboo vagn. Men nu undrar jag, sittdelen kan man ha suflett på den, nån som har erfarenhet? annars verkar den toppen....
Stora 0630 Lilla 0903
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Hej!

Vi har nästan haft alla vagnar :lol: .
Bugaboon är liten, lätt och smidig. Vi var nöjda ett tag.. Det var tre saker som genomgående störde oss:
Hjulen där fram fastnade överallt!
Går bara att ligga på rygg i stittdelen.
Vagnen kändes klen.

Sufletten kan du ha både till liggdelen och sittdelen.

Det beror så mycket på vilka behov man har och var man ska köra.

/ Mamman till sönerna :D
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej!

Jaha...ja, alltså jag har en liten tös som inte är så förtjust att åka vagnen och sova, men hon somnar så gott så gott i sin bilbarnsstol... :shock: och kan sova där i två timmar. Och den där Bugaboon verkar så fiffig att man kan sätta den där bilbarnsstolen där på chassit...
Och att den är så liten att vika ihop så den går in i min lilla bil.
Massa babbel blev det nu, tack i alla fall för din input, nu ska vi fundera lite till tror jag... :D
Stora 0630 Lilla 0903
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej!

En vagn som liknar Bugaboo men som är jättebra (enligt mej :wink: ) är Teutonia Fun!
Svängbara framhjul, urskönt! HELT liggläge, min lilla sover på mage i den fortfarande och är 13 månader och väger 13 kilo så det finns plats...

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
JS

Inlägg av JS »

Vi hadde en Quinny vagn förut som var jättepraktisk, man kan antingen sätta en MaxiCosi barnstol i vagnen om man bara ska ut på något kort eller så sätter man dit liggdelen på samma fästen på några sekunder.
Thorngren

Inlägg av Thorngren »

Vi har en Bugaboo (BB) och jag har aldrig varit mer nöjd med en vagn! Vi har haft Teutonia Mistral och Herqules innan och nu tänker jag aldrig byta!

Att man fastnar med de små hjulen går enkelt att ordna genom att svänga över handtaget och köra med de större hjulen framåt. Sufletten kan man ha på hela tiden. Bugaboo'n har helt liggläge, men eftersom sitsen är aningen kupad efter barnets kropp går det inte lika bra att ligga på mage där som i en annan vagn. Men mitt barn sitter mycket bättre i en BB än en med vanligt fällbart ryggstöd. Där hasade hon bara ner. I BB'n sitter hon som på en "kant". Vagnen är superlätt och bärs superenkelt i och ur bilen tex. Det var därför jag först ville byta vagn eftersom jag har "rester" kvar av foglossningen och inte kan bära för tungt utan att det hugger i bäckenet.

Vad mer? Finns säkert tusen till saker som är bra med den, fråga bara så svarar jag! :wink:
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Jag har också varit supernöjd med min bb. Nu finns det olika varianter på den. Den minst utrustade heter Gecko och är ej lika bra som Frog (första modellen, görs ej längre)) och Camelon.

Jag tänkte bara tillägga att det nu kommit grövre och större gummi däck till bb´n som man kan byta de små framhjulen med. Passar alla modeller. Är till för vinterkörning och på ojämn mark. Dessa hjul blir dock orörliga. Annars kan man ju som sagt bara fälla över handtaget och köra med de stora hjulen fram...
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"