Tack på förhand!
En lillebror som börjat vakna
En lillebror som börjat vakna
Ettåringen har börjat vakna ganska många gånger per natt. Han har sovit jättebra från början så vi har aldrig behövt använda oss av storebrors ramsa till den lille. Det är bara det att nu har jag ju inget annat att ta till än att gå in i deras rum och stoppa om honom. Storebror vaknar inte av den lilles skrik men oftast av att jag kommer in i rummet 
Bör jag köra en fullständig kur eller räcker det med att jobba in ramsan? Och hur jobbar jag i så fall in den?
Ska jag dela på barnen tills Aron sover ordentligt igen eller kan han vara kvar i rummet? Jag kan tänka mig att det blir stor sorg och saknad om inte pojkarna får somna tillsammans.
Han håller på att få kindtänder och är svullen och besvärad i munnen. Är det kanske bättre att vänta tills han är mer i form? Å andra sidan är han just nu både jättetrött och har ont i munnen.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05
-
Kantarella
Hej Vilsa.
Jag skulle köra en rams-kur.
Vad det verkar som somnar han gott om kvällen. Börja där. Ge honom en ramsa bara när du lämnar rummet. Jobba sen in den vid nattliga uppvak. Tillrättaläggandet följt av kort solfjäder kan du använda som kristilldelning. På några nätter sitter det.
När det gäller att dela på barnen tänker jag rent spontant att detta inte behöver vara nödvändigt. Det hela pågår bara några nätter och om du använder samma ramsa till minstingen som till den stora så ramsar du honom också när han vaknar.
Lycka till och hojta om du har fler frågor.
/Åsa
Vad det verkar som somnar han gott om kvällen. Börja där. Ge honom en ramsa bara när du lämnar rummet. Jobba sen in den vid nattliga uppvak. Tillrättaläggandet följt av kort solfjäder kan du använda som kristilldelning. På några nätter sitter det.
När det gäller att dela på barnen tänker jag rent spontant att detta inte behöver vara nödvändigt. Det hela pågår bara några nätter och om du använder samma ramsa till minstingen som till den stora så ramsar du honom också när han vaknar.
/Åsa
-
Kantarella
/Åsa
/Åsa
Tack Kantarella. Ramskur låter bra.
Ja, han somnar gott på kvällen men från ett på natten så blir det en hel del uppvak innan morgonen. Han har ju hört ramsan eftersom vi använt den när det någon gång strulat med Isaks sömn. Då gäller det bara att få honom att ta den till sig.
Problemen började när vi tog bort nappen för ett tag sen. Om han vaknade förut var det ju bara att ploppa in den och så somnade han om. Och han har inte glömt sin napp...och det har inte jag heller riktigt gjort
Ikväll kör vi igång!
Ja, han somnar gott på kvällen men från ett på natten så blir det en hel del uppvak innan morgonen. Han har ju hört ramsan eftersom vi använt den när det någon gång strulat med Isaks sömn. Då gäller det bara att få honom att ta den till sig.
Problemen började när vi tog bort nappen för ett tag sen. Om han vaknade förut var det ju bara att ploppa in den och så somnade han om. Och han har inte glömt sin napp...och det har inte jag heller riktigt gjort
Ikväll kör vi igång!
mamma till två barnaboksbarn, födda 04 och 05