Jag vet inte om jag vågar skriva och berätta att vi har förstört vår dotters goda sömn. Vi körde hela paketet från start när hon föddes och vår, nu snart tvååriga dotter, skötte sig helt enligt boken och sov tolv timmar per natt precis som hon skulle.
Men jag vet inte. Kanske misslyckades vi med att få in ramsan till hundra procent från början. Hur som helst så är nätterna nu upphackade av att pappa "måste" gå in och pussa henne x antal gånger per natt. Jag gjorde en liten minikur för två månader sedan och då skrek hon och var så förbannad att grannen ringde på dörren och undrade hur det var fatt. Sedan dess har vi liksom kört det enkla: att gå in och göra henne till viljes för det har funkat ett tag. Nu är det ohållbart och vi har bestämt oss för att kura igen. Vi behöver lite pepp och stöd.
Grannen löser vi som så att vi sätter upp en lapp på dörren där vi förklarar vad som pågår
Fråga 1. Hur gör vi med stora killen som sover i samma rum, det är ju jättejobbigt förhonom att försöka sova i oväsendet.
Fråga 2. Första kurnatten, får man gå in snabbt då och lugna, eller inte alls?
Fråga 3. Om man går in, får man prata då, eller hur lugnar man en så stor flicka?
Fråga 4. Ska vi byta ramsa eftersom den inte funkat tidigare (eller ska vi helt enkelt satsa på bättre attityd och använda samma ramsa?)
Hoppas någon vill svara på detta!