Gravid fast helammar 3mån-bebis????????? Hjälp

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
beccisen

Gravid fast helammar 3mån-bebis????????? Hjälp

Inlägg av beccisen »

Hej hopp!

Nu har jag lite småpanik :?

Min lille kille är 3 mån (idag :) ) och jag helammar honom. Min sambo och jag har haft sex en gång efter graviditeten för ca 4 - 5 veckor sedan :oops: :lol: , ja har mått illa på morgonen i ca en vecka (bara pyttelite), haft ett par yrselanfall, jag känner lite molande värk i magen och jag håller på att spy så fort jag känner lukten av rått kött :shock: :shock:

Kan jag ta ett grav-test eller visar det positivt iom att jag ammar??? Nån som blivit gravid så snabbt och som ammar????

hjälp hjälp.. jag vill ju inte detta nu. Har ju en tvååring med :?

please respond
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Men kära nån, ta ett graviditetstest :!: Jag har aldrig hört talas om att det skulle visa positivt bara för att man ammar. Kontakta barnmorskan annars för förfrågning, tycker jag :wink: Annars ska det inte vara farligt att amma samtidigt som man är gravid, mjölken kan bli snålare men lillkillen är 3 mån och du kan ju börja servera smakisar snart vetja :wink:

Att du inte vill är en annan fråga som du får ta ställning till själv.

Kram och lycka till :heart:
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jag har kontaktat min BM men hon har inte svart på mitt mail ännu. usch så konstigt allt lbev.. Jag kommer inte iväg heller för jag har ingen bil idag och allt känns helt upp och ner...

Borde egentligen inte kunna var gravid, men man ska ju aldrig säga aldrig...
Coola-killen -08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hur går det??? :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Beccisen!

Har du fått svar än... :?:

Kram!
/Fjällmor
beccisen

Inlägg av beccisen »

Hej

Tackar som frågar :)

Min BM har inte svarat än (vilket är konstigt så hon är nog sjuk eller nåt) och jag har beställt tester på nätet som kommer imorgon så då får vi se :roll: :roll: :|

Jag fick precis reda på att min kompis kompis hade blivit gravid fast hon helammade och hennes barn var då 4 mån hon avslutade dock graviditeten med en väntetid på 2 mån :!: :!: Hon var i fjärde månaden när hon tog bort fostret... usch för sjukvården...

Så visst kan man bli gravid ändå..
Coola-killen -08
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Öh, usch för sjukvården :shock: :?: Hallå vart tog det egna ansvaret vägen :?: Tar man bort ett foster som är 4 mån :?: Ursäkta min drastiska ton, men vilket slöseri med liv :!:

Puh, det är bra att det finns en edit-knapp att trycka på för min del :wink: Jag står för det jag skriver, men jag måste betona att jag är chockad av läsningen. Att det händer i u-länder må vara hänt men i Sverige av idag, när man kan rädda foster från 22:a veckan... Uj uj uj...
beccisen

Inlägg av beccisen »

Ja jag håller med dig till viss del. Jag tror att hon tog bort det i v 16 eller17 coh hon fick vänta i 9 veckor från hon blev konstaterad gravid. Det är helt fruktansvärt och det var den värsta tiden i hennes liv. Nu hör det till saken att de första två barnen också föddes tätt så hon kände att hon helt enkelt inte orkade med ett till så tätt. Jag kan förstå aborten i v 9 och ett par veckor fram, men hade aldrig klarat av att göra den i v 16 el 17 som hon gjorde. Sen får man också se det till att livet som blir till ska få en ärlig chans till en bra uppväxt tycker jag.

Förstår dig och förstår henne :)
Coola-killen -08
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:idea: Därför bör man vara mer mån om att på MVC/BVC informera om att full-amning icke är ett preventivmedel. Ägglsossning kan man ha fast man inte menstruerar :!:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

beccisen skrev:Sen får man också se det till att livet som blir till ska få en ärlig chans till en bra uppväxt tycker jag.
Jag tycker att abort bara är berättigat när moderns liv är i fara, efter våldtäkt och när väldigt unga flickor vars kroppar inte är färdiga blir gravida. Men jag är ödmjuk och kan förstå motivet bakom de flesta aborter, även ifall jag tycker att det är fel :wink:
beccisen

Inlägg av beccisen »

:thumbsup:
Coola-killen -08
beccisen

Inlägg av beccisen »

En uppdatering av panikfallet :)

Jag har gjort ett test och det var negativt :!: :!: :P Puhhh jag är såååå lättad. Hade inte varit den bästa planeringen precis :)

Så nu är det lugnt i skogen igen :)

Kram och tack för omtanke :)
Coola-killen -08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det var ju skönt trots allt! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"