Hej!
Vi kurade vår son när han var 8 månader och han sover väldigt bra.
Det är bara det att han sen nåt halvår vill dricka vatten vid 23-tiden och sedan nån gång till på natten. Det är inget vidare skojigt att springa upp med det, men å andra sidan så DRICKER han verkligen.
Ibland utnyttjar han vår svaghet och ropar efter vatten mest för att vi ska komma men när vi märker att det går åt fel håll så bromsar vi och börjar ramsa.
Men vad tycker ni? Kan det vara så att han är precis som jag, d v s är törstig på nätterna och behöver vatten? Eller tycker ni att vi borde sluta med vår roomservice?
Tacksam för svar!
tvååring som vill ha vatten
tvååring som vill ha vatten
Mamma till Samuel född i december 2004 och Lydia född i augusti 2006
-
Fjällfolket
Hej Citymamma!
Jag har också en kvällstörstig son hemma (som försökte detsamma!) men jag gjorde som så:
Bjud ett glas vatten EFTER tandborstning och säg:
- Nu dricker vi så vi inte blir törstiga inatt, för inatt ska vi sova sååå skönt det ska bli!
Vid ev. uppvak svarar du med ramsan din - med attityden, d.v.s nattnatt är nattnatt och då sover alla människor som grisar, dricker gör vi imorgon bitti...
Sonen Fjällfolk tar än idag ett glas vatten precis innan han hoppar i säng
Lycka till
/Fjällmor
Jag har också en kvällstörstig son hemma (som försökte detsamma!) men jag gjorde som så:
- Nu dricker vi så vi inte blir törstiga inatt, för inatt ska vi sova sååå skönt det ska bli!
Sonen Fjällfolk tar än idag ett glas vatten precis innan han hoppar i säng
Lycka till
/Fjällmor
-
Fjällfolket
Klickade för snabbt (saknar edit.knappen ibland....)
På så sätt lär ni honom, så sakteliga, att släcka törsten innan nattningen. Och kan också skjuta era egna "törstvargar" i baken
och därmed ramsa med större säkerhet om att allt är ok, på natten sover man
OM så behövs - sätt på en större blöja till natten! Så skrämde vi den vargen också
/Fjällmor
På så sätt lär ni honom, så sakteliga, att släcka törsten innan nattningen. Och kan också skjuta era egna "törstvargar" i baken
OM så behövs - sätt på en större blöja till natten! Så skrämde vi den vargen också
/Fjällmor