FÖR säker sovare?

Skriv svar
Gäst

FÖR säker sovare?

Inlägg av Gäst »

Jag har två säkra sovare. Men nu har jag börjat oroa mig lite för att en av dem är lite _för_ säker. Storebror är snart 2,5 år och har alltid sovit väldigt mycket. På sista tiden har det varit tröttgnäll och ögongnuggade utbrott och jag bestämde mig för att låta honom sova precis så mycket och så länge han behagade.

Vilket fick till följd att han gjorde sig sitt eget nya schema. Alldeles regelbundet sover han 18-07.30. Samt 11-14. Piggare och gladare är han...även om det känns som om vi knappt hinner träffas :wink: Han ensamleker 1,5 timme på morgonen också.

Men är det normalt att behöva så mycket sömn? Han sover betydligt mer än sin ett år yngre bror. Jag funderar på att försöka förlänga vakentiden lite åt gången. Samtidigt mår han ju bra av det.
Hur hade ni andra gjort?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Malva! :D

Precis så var (och ÄR!) min äldsta, dottern Fjällfolk har alltid sovit mer än alla andra... :wink: Så länge allt funkar skulle jag låta det vara. Du märker om du behöver korta ner sovandet :thumbsup:

Pussa sömntutan från mig! :sleep: :heart: :sleep:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Fjällmor!

Då får Sömntutan sova vidare helt eneklt.

:D :heart:
liljan

Bästa Malva

Inlägg av liljan »

Så var det också för vår älsta dotter som nu är 18 år och barnaboksbarn sedan starten( 18 år och 9mån :lol: )
Vi bodde på Färöarna då och hon var mycket utomhus hos dagmamman.
Själv studerade jag och reste med färja varje dag så kvällsmaten inföll ofta inte förrän 17.30. pappan hämtade henne vid 16 tiden. Hon somnade ibland redan vid kvällsmatsbordet, efter att ha ätit förstås. Så vi fick ibland lägga henne direkt från kvällsmatsbordet in i sängen, där hon sov till ca. 06.30. När hon inte somnade vid kvällsmatsbordet somnade hon senast 19.Hon sov sedan minst två timmar efter lunch fram till 3½ års åldern.
Hon var också en riktig sömntuta :sleep:
Pojkarna har sovit något mindre.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:thumbsup: :heart: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"