Nästan varje gång jag är på Bvc nu för tiden så har jag nåt önskemål. Jag är lite jobbig med andra ord, för jag nöjer mej inte med vad som helst längre.
Jag har tagit upp den superkänsliga frågan om andningslarm, har bett om föredrag av dietist, o försöker få dom att få upp ögonen för Active Parenting-kurserna.
De kanske tror att det är engångsgrejor, men jag kommer med uppföljning. Jag kommer att fråga om igen, så de förstår att jag faktiskt menar allvar.
Det här med andningslarm har jag även tagit upp med säljare av barnartiklar, då det för mej känns som en jätteviktig fråga. Jag har varit med om mitt barns död, dock ej i Psd, men ändock, och det ger mej legitim rätt att slå näven i bordet o folk lyssnar. Sen gör de kanske inte som jag råder, men de lyssnar i alla fall, alltid en början.
I vår kommun är Bvc så inriktad på att ta extra god hand om förstfödeskorna, med all rätt, men vart tog vi omfödeskor vägen på kartan

Dessutom ska vi flerfödeskor helst inte blandas med förstföderskor då dessa kan komma att känna sej underlägsna.
Men jag kan själv bli irriterad över att föräldragrupperna inte blandades när jag bara hade min första tjej. Vad mkt jag kunde lärt mej av alla andras erfarenheter
Bvc kör med lösa laboliner o kontentan av det tror jag blir dagens gnäll över de stackars små barnen som inte kommit till världen för att gnällas på.
Det finns inga riktlinjer, "Allt är normalt!!!" har blivit ett mantra som tar bort allt ansvar att styra upp saker o ting som blivit ett problem, tex sömnfrågan.
Usch ja, det var inte alls meningen att sväva iväg med allt detta svammel, vad jag eg vill säga är att vi borde alla göra våra påtryckningar på Bvc.
Vi borde alla slå näven i bordet o kräva att få den hjälp vi behöver. De borde sätta upp brevlådor som man kan lägga sina synpunkter i.
Precis som företag gör för att bli bättre o mer kundvänliga.
Nåja, nu är det nog dax att avsluta dagen o vila huvet innan jag blir alltför upprörd.