sömnproblem

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
fjällström
Kontakt:

livet återvänder

Inlägg av fjällström »

En litten rapport bara :roll:
Livet börjar återvända :!: Sara protesterar alltid en stund när hon lägges för natten. Men inom fem minuter sover hon :!: Hon måste böka en stund innan hon kan somna bara, och det måste hon ju få göra om hon känner för det :wink: Natten som gick behövde vi inte ramsa en enda gång :!: :D :D
Sara vaknade halv sju (ska sova till 7), fick en ramsa och försökte sen somna om, men när inte det gick så sjöng och pratade hon en stund istället :) Dagslurarna blir också bätte för varje dag. Igår jobbade jag så min man skulle ta hand om alltihopa :? Kände mig lite osäker när jag lämnade hemmet. Han har tidigare inte tyckt att det är så viktigt att hålla tiderna osv... Men han hade skött det hela strålande :!: Sara hade sovit 50 minuter, vaknat och fått en ramsa varpå hon surade 10 minuter för att sen somna om igen :wink: Han väckte henne när hon sovit sin tid + marginalkvarten :D :!:
Jag hade en glad och nöjd pappa och en utsövd liten unge som väntade mig :)

Vi har tidigare vacklat och velat en hel del när Sara protesterat vid nattningarna och på nätterna. Men nu är vi pålästa och övertygade om att nu ska här sovas - trots ihärdiga protester (som blir allt färre för varje dygn!) :wink:

Livet och orken börjar återvända för hela lilla familjen :) Nu tas en glad liten unge upp ur sängen på morgonen. Och den glädjen håller i sig ändå fram till dagsluren :!: Tidigare var det gnäll redan efter någon timma...
Allt blir bara bättre och bättre :!:

Tack Anna och alla ni andra som stöttar, vägleder och hjälper :heart:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
fjällström
Kontakt:

protester

Inlägg av fjällström »

Igårkväll var det nog frågan om ett litet återfall.. Sara protesterade i nästan 20 minuter :evil: Mamman tog inget extra för det, ramsade när den ilskna gråten övergick till ledsen gråt och det besvarades med ännu mera ilska :twisted: Men slutligen somnade Sara och sov hela natten lång :wink:
Måste erkänna att jag gruvade lite för denna nattning :oops: Men jag kopplade på attityden och låtsades som att lilla ungen var världens lyckligaste som äntligen skulle få gå i säng :D Och nog protesterades det lite, men inom fem minuter sov den lilla sött :sleep:
Jag är så innerligt glad att jag inte vacklade igårkväll :!: Nu har familjen äntligen kommit på fötter igen :wink: Vi sover alla gott om natten och lillan sover mer än någonsin under sin dagslur :!: Vi måste nästan alltid väcka henne när marginalkvarten gått :roll:
Nu ska vi inte vackla mera - nu ska vi sova :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så skönt för lilla älsklingen, så skönt för er alla :P Pris och beröm :lol:

Snart får vi se din rapport på "Livet efter kuren - en uppmuntran" :!: Eller hur :?:

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "