Knakande knän??

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Engla-mamma

Knakande knän??

Inlägg av Engla-mamma »

Hej!

Jag har en liten go tjej som snart är 6 veckor och jag undrar om någon själv har eller har hört talas om att det knakar i lederna på barnet? Jag upplever att det kommer från knäna (vi gjorde höftledsultraljud på BB och det var hetl normalt) och det låter både när hon ligger och sprattlar själv och när man håller henne. Det verkar inte som om hon själv känner av det, hon verkar inte öm eller så, men jag tycker det låter väldigt otäckt! När jag frågade på BVC för några veckor sedan fick jag som svar att jag skulle fråga vid läkarundersökningen vid 2 månader! Hon kände inte ens på henne, så jag vänder mig istället till "experter" på nätet :wink:
Mamma till Engla 061015
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

jag tycker du ringer till barnkliniken på deras telefontid på måndag. Be att få hjälp med hur du ska göra, och om det är något att oroa sig över. Annars ringer du sjukvårdsupplysningen. Det svar du fick gör ju inte en orolig mor mindre orolig.
Har själv aldrig hört om knakande knän, på så små, så ring och fråga, då jag själv inte är speciellt förtjust i barnrådgivningstanter, då allt är normalt, hur flippat och trött man än är.

Lycka till!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"