4-VECKORS SOM SLUTAT ÄTA - snälla hjälp för bebisens skull!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej snubbla! :D

Jag har följt den här tråden och sett hur många bra råd och tips du fått av Åsa B. Hon är lite av expert på området och hjälpte mig massor med min son och vårt trassel! :heart:

Försök att se vägen framåt med rutin och rutin. Själv la jag sonen i vagnen och vagnade stadigt 1 min och sedan vid bröstet. DÅ åt han! Vi hade trassel från 9 veckors ålder till 4,5 månad ungefär. Då åt han mat med sked och jag vågade till sist styra upp ett regelbundet matschema. Jag fortsatte sedan att hobby-amma till sonen blev 7 månader. Vänta inte så länge. Våga göra det nu. Krävs vagning innan, gör det tills ni kommer i fas igen.

Bara för att det känns hopplöst just nu kommer det inte alltid att vara så. Ni kommer vidare och det kommer att lösa sig. :thumbsup: :D
En goding till son född 0603 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Snubbla!
Hur går det för er?

Åsa
snubbla

Inlägg av snubbla »

Hej

Det går bättre :) tackar som frågar! Kvällarna fortfarande jobbiga, men bättre på dagarna, även om hon fortfarande har lätt för att hetsa upp sig. Vi lyckas följa standardmodellen till.... kanske 65 %? Jag tror att hon har känt av min stress (vem vet, men iaf) så jag har verkligen kämpat för att vara lugn o säker. Stora pojken mår iaf bättre av det!
Sen har jag fortsatt med att lägga henne när jag tycker att hon varit uppe länge nog, även om hon inte visar tecken på trötthet. Och då sover hon ju oftast oxå, efter flera påfyllningsslurkar o vagnande. Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter....!

Hon sover i vagn på natten, och när vi väl har fått henne att somna på kvällen så sover hon hyfsat, det har hon gjort sedan dag 1, så det är bra. Vaknar 3 ggr/natt oftast. Vi har ännu inte nått 6 timmars sömn, eftersom hon äter som bäst på natten så har jag aldrig tänkt på att vagna bort något mål än. Är det inte för tidigt vid 5 veckor?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var skönt att höra! Du kämpar på och pusslar, men åt rätt håll :) !
Om nattvagnande, ja hon kanske bör vara lite äldre, minns inte riktigt vad som "rekommenderas"... Jag tycker att du ska känna efter när du vill genomföra det!

Kram från Åsa
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"