Kan man genomföra kuren när barnet är sjukt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna Lundgren

Kan man genomföra kuren när barnet är sjukt?

Inlägg av Anna Lundgren »

Jag har planerat att genomföra SHN-kuren med min dotter (6 ½ månad) flera gånger, men det kommer alltid något ivägen. Senast i lördags hade vi tänkt sätta igång, men hon blev sjuk så vi sköt upp det och tänkte börja i kväll. Men hon har fortfarande 38 graders feber och hostar. Kan jag göra kuren ändå? Antagligen är hon sjuk så mycket eftersom hon aldrig sover ordentligt. Sömn är ju bästa medicin. Jag kan tillägga att jag har tagit henne till doktorn som inte tyckte att det var något större fel på henne, hostan satt inte så djupt. Så det var bara att avakta trots att hon har haft feber i en hel vecka. Är det dumt att börja SHN ikväll som planerat?
Tacksam för svar!
/Anna
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Anna, välkommen hit!

Jag tycker nog att du ska vänta tills febern är borta. Första natten kommer ju oftast att innebära t.o.m. mindre sömn än det brukat vara. Även om det ju blir mycket bättre kanske redan på andra natten så är det inget vidare när man har feber. Men det är ju alltid en avvägning, man kan vara rätt pigg fast man har feber och heltrött och sjuk men utan feber, så du får se på hur hon verkar må.
Jag vet inte om alla håller med mig heller. Och har du tur kan du ju få en lätt första natt som hon sover mycket bättre än hon brukat.
Anna Lundgren

Inlägg av Anna Lundgren »

Tack för svaret!
Jag väntar till imorgon och hoppas att hon är piggare då. Hon hade 39 graders feber nu på kvällen, så jag valde att avvakta.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"