Nu är fjärde natten över och min man tog i natt över stora delar av kurandet.... och det gick bra!
Lillflickan somnade kl 19 (som alltid), med en ramsa vid läggning och en till när hon började fråga efter ca 5 min. Jag gjorde och maken studerade och lyssnade. Sen vaknade Elsa igen kl 23.30 - min man ramsade en gång, väntade in, och bekräftade sen var det tyst =D> Kl 03.00 fick han ramsa och bekräfta igen, 1 gång räckte. Då tänkte jag halleluja - nu har vi klarat det här [-o< Men tyvärr gjorde sig vargtimmen påmind och mellan 04.30 och 05.30 turades vi om att ramsa och vagna (är det dumt, att turas om alltså?) och då var hon rejält arg, men inte så ledsen som hon var igår
På det stora hela känns det verkligen som att vi är på väg framåt - även om hon inte är färdigkurad på 4 nätter som jag läst att vissa lyckas med...
Frågor (som vanligt!
1. Jag har jättesvårt att lägga henne med ramsan på dagarna
2. När kan man dra ihop påminnelseramsan och bekräftelseramsan? I natt under vargtimmen sa jag till slut inte ramsan när jag gick ifrån henne eftersom hon blev helt tokig då, men bekräftade istället när jag stått utanför en liten stund - det funkade mycket bättre....
3. NÄR ska man bekräfta
Nu ska jag äta en välförtjänt frukost
Kram på er!