Uppvak 02,30 hos 15 månaders???

Skriv svar
alfsmamma

Uppvak 02,30 hos 15 månaders???

Inlägg av alfsmamma »

Hej hej,
De senaste 4 nätterna har vår säkra sovare på snart 16 månader vaknat Tokledsen kring 02,30 ibland 03,30.
Han gråter hejdlöst.

Kollar genast på förändringar i hans tillvaro.

:arrow: Schemat sitter. Ett sovpass på dagen kl. 12.30 - 14,00 (ibland 12,30 - 14,30 han är en riktig tröttis)

:arrow: Han har lärt sig att gå de senaste 2 veckorna. Tokmkt och snabbt på en gång.

:arrow: Han har precis tillfrisknat efter en lång förkylning.

Och det var ritkigt länge sedan vi behövde ta till buffning eller ramsa så han är väldigt skeptisk till det nu. Buffningen svarar han på med att sätta sig upp och gråta ännumer, och ramsan.... den ska vi inte tala om.

Så vad gör jag - jag antar att jag fortsätter By the book.

Jag har gjort ett felsteg kan jag erkänna, inatt var jag hejdlöst trött eftersom jag har tagit uppvaket alla nätter, och nu är min sambo hemma så vi tog upp honom och bäddade ned honom i vår säng. Inte så bra, och ingen sov en blund. Helt fel.

Ikväll är min attityd helt annorlunda, han SKA sova hela natten som han alltid har gjort. Jag tänker inte hamna i vakenhetslimbo på något sätt, han har alla förutsättningar att sova och har gjort det fram tills nu....

Det går över med rätt verktyg.

Men - min fråga är, är det någon period nu? Och hur blir det när barn börjar på dagis? Hur mkt störs rytm och sömn då?

//Alfsmamma
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Grattis till sprintern :wink: :lol:

:arrow: Ramsa!

Visst säger ni ramsan när ni lägger för kvällen? Jag trodde väl det :wink: Då finns den ju kvar, och bör användas... 8)

Alltså - vid uppvak under natten är det ramsan som gäller.

Suss gott!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"