Liten fnurra

Skriv svar
kvacke

Liten fnurra

Inlägg av kvacke »

Hej!

Nu har vi en liten fnurra på vår underbara nattsömn. Wilma har sovit jättegott den sista tiden och vi har väckt varje morgon kl 7 förutom då vi har tagit lite sovmorgon och VÄCKT henne 8 :shock: . En riktig sömntuta alltså.

För 3 veckor sen började hon gå och började också i samband med detta sova oroligare. Hon skriker högt i sömnen i någon minut men somnar sedan om utan ingripan från oss. Det är inget problem med det, jag förstår att det händer mycket i den lilla kroppen just nu.

Fnurran sitter vid morgonkvisten. I en veckas tid har hon vaknat vid 6 tiden och skrikit skräckslaget :(. Jag har gett en pangramsa direkt och avvaktat men hon skriker verkligen upp sig. Vi är så ovana vid detta så första gången det hände gick jag in för att se om det hänt nåt men mornarna efter det har vi avvaktat. Hon har inte somnat om någon morgon utan ligger och är ledsen, arg och hojtar på mamma om vartannat tills vi hämtar henne med glad morgon. Det har blivit kvart i 7 nu eftersom det känns så hemskt i hjärtat.

Hur hanterar vi detta? Jag vet att det krävs ett omsomnande men herregud vad hon skriker och vad ont det gör i mitt hjärta.

Jag funderar också på att övergå till en lur då jag tänker att hon kanske sover för mycket på dagen men vet inte riktigt om hon är redo. Nu när hon har vaknat redan kl 6 är hon stuptrött vid förmiddagsluren.

Tacksam för råd! :D

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Åsa :D

Jag tycker att det verkar dags för en lur. Gissar att morgonen kommer att ge sig då i kombination med att ni då håller benhårt på tiderna ett tag :wink:

Att låta henne ha sovmorgon kan tyckas frestande men det förvirrar lilla tösen i längden.

Nancy
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tack Nancy! :D

Ja det är nog så att det är dags för en lur. Jag har fösökt söka efter scheman med en lur men jag är verkligen kass på sökfunktionen så jag hade behövt lite schematips.

Det vanligaste är väl att luren ligger 12-13.30 men än så länge tror jag att det är för sent för henne att lägga sig 12. Tänker mig att ha luren något tidigare och lägga in en ev 5 minutare på em.

Någon som har schema med långa luren på förmiddan?

Tack! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej kvacke :D
Här har du en länk med olika scheman,kanske finns det något som kan inspirera!

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Förstår att det låter långt till 12 men det går över snabbare än du tror :thumbsup: Mitt tips är att istället lägga in en 5-minutare på fm fram tills dess att nya schemat sitter :D

Kram från Nancy
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej!
Vi har nyss bytt till en lur för Annie, och jag tänkte också att det skulle bli svårt att hålla henne vaken till tolv... Men det har gått över förväntan :D Första veckan hittade vi på roliga saker när det började bli segt. Klä av naken är en hit här i huset :lol: Ja barnet alltså :wink:
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Saara

Inlägg av Saara »

Hej! I övergången till en lur hade vi ofta en fem-minutare före lunch. Gjorde susen för orken att äta :D Vi hade lur 12.00-13.30 och natt 19.00-7.00.

/sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jaha....Jag vet vad det absolut bästa med det här forumet är!! :lol: . Det räcker med att man skriver om sitt trassel så ordnar lilla barnet till det själv :wink: .

Inatt sov Wilma 19 - 7 utan ett pip! Så tillbaks till ordningen alltså. :lol:

Tack för alla tankar och tips. Tänkte dra ner till en lur om en vecka. Vi har så mycket med visningar av hus och annat denna vecka att jag tror att Wilma behöver sina rutiner.

Kram Åsa
Nancy

Inlägg av Nancy »

Låter klokt :thumbsup:

Heja Wilma :!: :D :lol:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"