En gång ingen gång är passerat här....

Simon upptäckte för ett bra tag sen att han kunde klättra ur sin säng. Gjorde det en gång vid en förvisning/time out men sen aldrig mer. Förrän NU.

I måndags kom han upp två gånger när jag hade lagt honom för middagslur.
Jag bar tillbaka honom a la goddag yxskaft båda gångerna och ramsade x 1.

I går morse var jag uppe strax före sju och plötsligt stod han i köket och sa att han skulle ha välling (morgon är 7.30). Jag bar tillbaka honom och sa "mamma väcker dig när det är morgon, välling sen" och ramsa x 1. Han blev ledsen men låg kvar till 7.24 då jag hörde att lillebror började vakna (hade otroligt nog sovit vidare) och "väckte" dem båda.
Vid middagsluren igår hörde jag att han klättrade ur, stod polis utanför dörren =; och bar bestämt tillbaka honom och ramsade x 1. Han låg kvar.
Igår införskaffades ett larm med infraröd stråle för jag har inte nerver att tänka på att han kan lägga sig i Viktors säng (vilket han gör på dagtid utan lillebror i) eller än värre få för sig att ta ur honom ur sängen! Och jag har heller ingen lust att han ska börja prata med lillebror och väcka HONOM.

I morse 07.00 gick det infraröda larmet men eftersom jag själv låg och sov så hann jag bara möta honom halvvägs till köket (tyvärr). Bar tillbaka bestämt och väste "du ligger kvar i sängen till dess att mamma hämtar dig" och ramsa x1 på väg ut. Då sa han "heeej!

" där i mörkret men han låg kvar till dess att jag gjorde morgon 7.30 och lillebror sov otroligt nog även denna gång (trots larmet

).
Vad göra
Dax att bli f-bannad och säga till på skarpen? Förklara innan eller där och då? Dax för väckarklocka för honom?
Jag bävar för den morgon som lillebror också vaknar av stöket och jag måste verktyga honom på det ena eller andra sättet för att få till ett omsomnande med en kacklande storebror i samma rum.
Viktor är en sån fantastisk sovare by the way. Jag är så stolt över honom!

(Nej, jag har inte glömt att jag HAR jobbat för det!

8) ) Endast två nätter har varit oroliga trots att han har haft rejäl öroninflammation och feber.

Det är verkligen något att bita i för de med "tandvargar".
Mycket tacksam för snabba råd!