Vi kör väl Anna W va?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
J och Å

Vi kör väl Anna W va?

Inlägg av J och Å »

Träffade min älskade storasyster i helgen. Tre år äldre och den bästa. Karls favvo och nu väldigt sugen på barn, ingen av dem har barn.

Satt och pratade och kom självklart in på AW, svårt att inte göra det. Sambon till syster sa att han läst om AW i aftonbladet, och jag sällde självklart skåpet där det ska stå :wink: Han förstod precis då de båda är journalister, men inte på skvallerblaskan aftonbladet.

Det bästa av allt är ändå när syster säger "men visst ska vi väl köra Anna Wahlgren, eller hur?" varpå sambon svarar "ja det ska vi väl"

Så skönt att höra, och så kul att det ska börja tillverka, och så roligt att jag har en dedikerad Barnabok hemma som är till dem båda i julklapp. Nu kan de börja läsa på.
Syster säger ofta att hon är så helt tagen av hur Karl är. Var där senast i okt, jag och Karl. Kom fram efter 2½ timmes bilkörning, bar in resesängen och ställde upp. Karl hade berättat för många innan att han skulle till Nenne och sova i den svarta sängen. KOm fram lite sent och han åt lite lunch och så bums isäng, ramsade och gick ut, och han sov direkt. Och lika på kvällen.

Kan man få bättre reklam än så?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
nilam

Inlägg av nilam »

Jag önskar också att jag hade det så :(

Min yngre syster är beräknad ett par månader efter mig, det ska bli jätteroligt att ha någon att "gå hemma med" men jag märker tyvärr hennes avstånd till allt som jag älskar och följer, tror inte hon ser det på det sättet som din syster, att Karl är så "lätt" pga av fasta rutiner och tider utan hon är mer "ska göra på mitt sätt, ska gå i alla fällor jag kan" typ.

Nu är jag nog lite hård, hon ska givetvis få göra på sitt sätt, men jag önskar också att hon kunde se hur "lätt" det kan vara att ha barn, och hur enkelt det är när man har rutiner och tider att gå efter.

Det som gjorde mig mest förbannad var nu efter PSD debatten när hon kom hem till mig och deklarerade att hon och mannen har bestämmt att inte lägga bebisen på mage för rönen som kommit och andningslarm är inget att lita på.
Jag förde ingen diskussion, jag sade bara att hon har hört en sida av debatten och det finns mycket som är motsägelsefullt i artikeln, hennes svar var bara att Anna är partisk åt sitt håll.

Ja, ja om jag nu hade tjatat om allt detta i tid och otid så kanske hennes reaktion hade varit berättigad, men jag har verkligen tänkt mig för och inte sagt att hon måste något, (visst hon fick BB i julklapp förra året :oops: )skulle bara tycka det var så roligt att ha någon nära som har någolunda samma syn att kunna diskutera med.

Förlåt det blev lite långt, jag är så glad för din skull (och avis :wink: ) att du har en syster som också vill gör a la AW.

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Nian

Inlägg av Nian »

Hej Nilam,
Vänta bara, hon kommer till dig och frågar vad det lider.
Om det är deras första barn så klarar de inte mpnga nätter med en ständigt uppvaknande ryggliggare.

Motstå bara frestelsen att säga "vad var det jag sa".. hi hi.

Det var någon som sa något om att bli profet i sitt eget land, eller hur?

Kram Nian
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja visst är det lyckligt att de "ser" hur bra man kan ha det.

Och så brukar hon säga, att jag vet ju vem jag kan vända mig till om jag har några undringar.

Håller med Nian. De kommer att komma till dig, ingen orkar hur länge som helst med uppvak och dyl.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Kit

Inlägg av Kit »

nilam skrev:Jag önskar också att jag hade det så :(
(Kör ett Jag-budskap... :wink: )
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"