Min lilla kärlek på 10,5 månad fick feber för drygt en vecka sen. Febern höll i sig i två dagar och försvann sen. Efter det verkade han börja må illa för han fick kväljningar varje gång jag skulle ge honom mat. Under ett par dagar åt han rätt dåligt - lite välling, lite kex, vatten. Humöret var det dock inget fel på konstigt nog. Nu verkar han ha fått lite bättre aptit på välling,skorpor, frukt, yoghurt mm men så fort det kommer "skedmat" in i bilden så är det tvärstopp. Han slår bort min hand och kniper ihop munnen. Börjar gråta om man trugar. Jag har prövat allt - mat med bitar, slätmixad mat, burkmat, hemmalagat, mat som han kan äta själv med händerna men inget funkar. Fyra tuggor MAX går ner och sen inget mer. Vad kan/bör jag göra? Ska man strunta i varm mat ett par dagar och hoppas på att suget kommer tillbaka eller bara fortsätta som nu? Han har alltid haft väldigt god aptit innan så detta är lite ovant för oss alla. Turligt nog har han lite skönt hull att ta av om det behövs
/AnnaK