Sovpåse till bra pris?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Renee

Sovpåse till bra pris?

Inlägg av Renee »

Nu är jag trött på att oroa mig för att lillklas och hans täcke ligger i varsin ände av sängen på natten :evil:
Här ska skaffas sovpåse :D

Snål och fattig som man är har jag letat som en galning på Blocket och Tradera utan att hitta någon i lagom storlek - var hittar man sådana till bra pris??? Någon som har en till salu passandes en lång liten herre som blir 1 år i vinter?
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Vad förslags sovpåse hade du tänkt dig?? Liknande grobag, eller en mer som ett sovtäcke?
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Renee

Inlägg av Renee »

Hej! :D
Ehhh... förlåt en okunnig, men vad är sovtäcke för något 8-[ ?
Jag tänkte mig en grobagsliknande sak för det är det enda alternativ till vanligt, rektangulärt täcke jag sett.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

http://www.babyshop.se/system/search/pr ... d=3&id=146
kolla in den här, 199kr på www.babyshop.se ,kanske något för er?

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

sorry kollade inte så noga på storlek, fel storlek.
men om du vill så kan jag sy upp en åt dig, om du står för materialkostnad och porto. Om det går bra med flanell utsida och flanell insida, så kan jag göra en redan den här veckan. (sånt material har jag hemma)

Renee

Inlägg av Renee »

:heart: Kära du - så otroligt snällt och omtänksamt av dig!!!! :heart:
Jag blir alldeles till mig och från mig som Anna brukar säga :lol:

Efter mycket om och men hittade jag några på Blocket som låg lite "gömda" under lite eldrivna jeepar och annat :shock: . Ska mäta sonen och se om dessa tyska påsar är lagom stora till sonen - isåfall köper jag en sådan. Om den däremot inte är lagom i storlek eller om säljaren hunnit sälja dom redan PM:ar jag dig och ber dig sparka igång symaskinen :D

Än en gång TACK för ditt generösa och lockande erbjudande! :heart:
carin73

Inlägg av carin73 »

Renee!

Vi är i samma situation och jag fullföljde tanken och beställde en sådan som finns på http://www.sovagott.se. Mellan 300 och 400 sek beroende på storlek (från nyfödd till 3 år) och tjocklek (tunn el fodrad).

Läste runt på forumet och tog till mig att dragkedja är bättre än kardborrband på axlarna. Fick tips från leverantören att beställa en som kanske är lite för stor och sy igen lite under armarna på ett sätt som går lätt att sprätta upp i takt med att barnet växer i den.

De var lite billigare på http://www.onetex.se (mycket spännande saker för övrigt! :wink:) även om de inte hade hela sortimentet. Så där hamnade min beställning. Ska få den i veckan. =P~

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
carin73

Inlägg av carin73 »

Och Edit-knappen saknar man igen. :wink:

Såg just att det VAR en sovagott-påse som Katarina-Mamma länkat till. :oops: Den var billig, fast fel storlek då ja. :? :wink:

// Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Det är väl lite si och så med priset, men kolla här : http://www.stojja.com/

De har olika sorters sängkläder och sov/åkpåsar. Tycker att det verkar mycket mysigare med en sovpåse (typ som en sovsäck för vuxna) än de där "grobag" eller vad de heter.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Renee

Inlägg av Renee »

Nu har lilleman sovit gott med "nya" begagnade sovpåsen i några nätter och är jättenöjda! Kan VARMT (haha...) rekommenderas! Han är precis lagom varm och jag slipper oroa mig för att han ligger bara och blir kall.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"