Ont i magen av havregröten?
Ont i magen av havregröten?
Hej alla kloka! Har någon erfarenhet av detta? Min lille E får ordentligt ont i magen av havregröten, verkar det som iallafall. Han har sen knappt två månader tillbaka fått börja lite försiktigt med nestles havregröt som kan ges från 4 månader. Hela första månaden blev det bara någon tesked per dag och nu kan han ibland ta upp till en halv dl gröt ibland. Men han får ont i magen av det verkar det som. Vid nästa mål är han väldigt besvärad och vill inte ta flaskan och han uppträder då som han gör när han har en rap i magen som inte vill ut, försöker äta men börjar bara gnälla och vrider bort huvudet när han ska svälja. Hur hanterar jag lämpligast det här? Ska jag fortsätta att ge myrportioner tills han verkar tåla den bättre eller bör jag prova byta sort?
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Hej,
Vår kille fick ckså ont i magen när vi började med fast föda. Värst blev det faktiskt med smakportionerna. Förmodligen blev han hård i magen så vi gav plommon-eller päronpuré för att hjälpa till. Han hade riktigt besvärligt ett par veckor, men det blir bättre och bättre.
Detta var inte mycket till råd, men nu vet du att du inte är ensam
Kram
J
Vår kille fick ckså ont i magen när vi började med fast föda. Värst blev det faktiskt med smakportionerna. Förmodligen blev han hård i magen så vi gav plommon-eller päronpuré för att hjälpa till. Han hade riktigt besvärligt ett par veckor, men det blir bättre och bättre.
Detta var inte mycket till råd, men nu vet du att du inte är ensam
Kram
J
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Vi började med havregröt (Annas recept) när Oscar var drygt 4 månader. Han kräktes mycket mer än annars och sov oroligt, gnydde i sömnen. Vi höll då en paus med gröten några dagar och gjorde ett nytt försök med samma resultat. Ny paus och sen blandade jag lite havrevälling i ersättning. Inga symptom uppkom, så jag har succesivt ökat på mängden välling, är nu uppe i 50/50. Så småningom ska jag prova med Annas havregröt igen.
Du kanske redan ger välling? Annars är det värt att testa.
Lycka till!
Du kanske redan ger välling? Annars är det värt att testa.
Lycka till!
Mamma till Oscar 040728