Idag var vi hos läkaren för lilla Smilla behövde hostmedicin. Jag var tvungen att ta hennes storasyster (3 år och knappt 3 månader) med till läkaren också. Allt var frid och fröjd fram tills vi kom in till läkaren. Då började Emilie sjunga så högt hon bara kunde precis HELA TIDEN
Jag tänkte som så att OM jag ber henne sluta blir det med stor sannolikhet precis motsatsen som resultat. Därför bara ignorerade jag hennes beteende. Men då började hon slita på Smilla som satt i mitt knä samt på mina kläder! Jag skulle verkligen beskriva mig som kolugn i denna situation för jag tänkte "vi är ändå snart ute".... så efter bara några minuter fick vi vår hostmedicin och var ute igen.
Jag funderar fortfarande över hur jag hade kunnat ändra situationen men hittar inga svar
Det enda jag kan komma på inför nästa läkarbesök är att muta henne men blir det då inte så att hon då märker att det är viktig för mig att hon är tyst och då blir resultatet ändå mycket "sjungandet"
Nåja, åtminstone sa sköterskorna som var utanför och hörde allt "vad fint Du kan sjunga!"