Total förvirring. Och så glädje.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Total förvirring. Och så glädje.

Inlägg av Gäst »

Hej :D
Förra veckan gjorde jag bara för säkerhets skull ett graviditetstest. Jag har spiral...men det blev ett PLUS!!! Total förvirring. Och så en liten glädje som mer och mer har vuxit till sig. Vid ett läkarbesök visade det sig att jag redan är i vecka 16.

Hur klarar man det här? Allt går och allt är möjligt. Och roligt. Och lite panikslaget. Men tiden och orken när man redan har två småkillar tätt? Dom delar dessutom på ett väldigt litet rum och hur ska där få plats med en liten till? Och vad ska folk säga..?

Behöver pepp och tips, tror jag!
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Ett stort varmt grattis!

Vi väntar tredje barnet i februari och har två pojkar som är jämngamla med era :lol: !

Det kommer gå lysande, tänk vilken gåva! Två barn eller tre, fyra barn :lol: same same :lol: . Tänk vad det också ger inte bara på hur tid och ork ska räcka. Folk kommer säga grattis (här på forumet i alla fall :wink: ). Finns det hjärterum... Allt löser sig, pepp - pepp - pepp!

/ Mamman till sönerna :D
vanna

Inlägg av vanna »

Grattis!!

Har också pojkar i liknande åldrar. Och jag kan bara säga att jag tycker det låter helt underbart med en till!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stort grattis - har det blivit barn trots spiral, måste det ju liksom vara meningen :wink:
Och vad skönt att direkt få hoppa till vecka 16, slippa oron de där första 12 veckorna, illamående osv...
Måste få fråga; plockade de bara ut spiralen sådär utanvidare, eller :?:
Och du, bry dig inte om vad "folk" ska säga - det har JAG slutat med för flera barn sen :wink:

Lycka till nu och njut av bebbelycka :heart:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vilken gåva! :wink: :lol:

GRATTIS!!!

Det kommer att bli så roligt...

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

MINA VARMASTE GRATULATIONER!

Tänk vad roligt att få ett syskon till, lyllos dina pojkar!

Precis som miar70 skriver slapp du en massa men har ändå tid att förbereda dig och smälta nyheten. Perfekt! :wink:

När jag gick på gymnasiet hade jag en klassis som fick reda på att hon var med barn i sjunde månaden! Hon hade ätit magsårsmedicin och varit på flera undersökningar men det var det ingen som gissade på. :shock: Hon hade lite mindre tid att tänka klart, om man säger så, men det gick det med.

För min del var trean en räkmacka. Det är ingen större skillnad på att ha två eller tre. Förutom extra glädje och kärlek förstås!

Jag hoppas du får njuta av den här graviditeten och att människor runt omkring dig är snälla och omtänksamma.

Lycka till!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack så mycket för både pepp och gratulationer :D

Miar: spiralen hade flyttat på sig...vill inte riktigt veta vart eller hur. De tog bort den medan jag var sövd lite lätt och de försäkrade mig att det inte kunde skada barnet såhär efteråt. Fast lite oroligt känns det ju.

På ul kunde man också se att det inte var en lillebror. Jag blev lika förvånad som jag var när jag testade plus :wink: En flicka? Men vi kan ju bara göra pojkar ju.

Ni har rätt i att det är en glädje och att det kommer att ordna sig!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad konstig känsla! :? :D
Man tror man skyddar sig, och vips är man i vecka 16!!! :shock:
Förstår att du är virrig, men tänk vad kul!! \:D/ Som miar70 skriver - det måste ju liksom varit meningen, eller hur! :D
Plats löser ju sig självklart! Tänk förr i tiden :wink: Min farfar och farmor bodde 7 personer i en etta! Och det gick :wink:

STORT varmt grattis till lilla magen! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"