Nu behöver jag er hjälp!
Vi har kört en variant av standardmodellen fast med mål var tredje timma , o justerat tiderna så att de passat vår familj. Jag har läst på om standardmodellen i BB, men har alltså inte praktiserat den full ut som den SKA vara.
Hur som helst så har barnen fått en liten kusin som nu är 16 dagar gammal. Just nu råder ett förtvivlat läge där varannan dag o varje natt strular!
De har kommit in i en ond cirkel där hon mest ligger vid bröstet o äter/sover annars så skriker hon.
Hon kan sova i vagnen ett par timmar på dagen o ett par timmar på natten, men det är inte givet. Hon skriker mycket, o spänner o kromar sej mycket. Hon har ökat 330g på 5 dgr i o med att hon äter så ofta.
Dom är ju givetvis jättetrötta o får ingen vidare hjälp på bvc, där de kommer med några tafatta tips som de redan har testat
De har barnaboken o har läst om standardmodellen, men vet inte hur de ska komma igång eftersom hon skriker så fort de lägger ner henne oavsett om hon är proppmätt.
Vi bor en bit från varandra, men ska träffas nu i helgen, så jag tänkte försöka hjälpa till att komma på banan igen.
Jag ska läsa på o skriva ut AW:s kompendium av standardmodellen så klart, men undrar samtidigt hur gör man när de inte slutar skrika???
Jag har kunnat lägga ner mina efter ett mål o om så behövts har jag buffat o sen har de sovit, så jag känner mej osäker i detta fallet.
Lilla flickan läggs på mage o vagnas o buffas, men verkar inte "svara" på det. Hon är ju säkert övertrött liksom sina föräldrar o jag känner att det är ju inte så här man ska ha det nu när allt ska vara rosenrött.
Så jag är tacksam för lite tips o råd.
Mvh Therese