Gosedjursproblem

Skriv svar
Myra

Gosedjursproblem

Inlägg av Myra »

Hej. Johanna har fastnat för en liten gosig vovve som hon gärna går omkring och bär på dagtid (gärna i munnen :wink: ). Hon har börjat gnälla om den inte är med när hon ska sova....och på morgonen vaknar hon vid 6.15 (jag ger alltid en pangramsa) och jag hör hur hon bökar omkring i sängen och sen hör man "näääää" och hon börjar gråta. Jag har ignorerat detta men de två senaste morgnarna har jag gått in och gett henne gosedjuret, som antingen legat på golvet eller under täcket, och lagt henne tillrätta. Hon har då blivit nöjd. Dock inte somnat om men mindre olycklig....När jag inte gått in har hon varit ordentligt ledsen innan kl är sju.

Jag vill ju inte att det här ska bli ngt som stör hennes sömn!? Vill kolla om ngn har nåt bra tips eller om enda alternativet är att vovven försvinner?

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Hemma hos oss är det en gammal T shirt som gäller, jag hör också att min son letar efter den ibland på nättrerna, men han hittar den alltid och somnar om själv, så vi låter honom ha den. Däremot tror jag att om man har ett allvarligt sömproblem pga gosedjuret är det kanske bra med en avvänjningskur liknande nappkur? Man har helt enkelt inte napp på natten. Det finns en del sådana trådar här har jag sett.
Lessen om jag inte är till större hjälp än så.
3 fina...2005, 2007, 2010
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Vega har en snuttefilt ( avklippt örngott) som hon har när hon ska sova. I somras kastade hon ut den från sängen ( en tidig morgon) och låg sedan och skrek efter den :shock:

Vi funderade också en hel del kring hur vi skulle göra MEN lade inte tillbaka den. Tre nätter tog det för Vega att förstå att om snuttis hmnar på golvet blir den liggande där. :shock: :shock: Hon gjorde detta enbart på morgonkvisten. Sedan dess har hon aldrig kastat bort den. Hon var då ca 14 månader.

Tycker inte att du ska springa in på morgonen och ge henne gosehunden, det kan lätt utvecklas till morgonunderhållning.

Här är en tråd om just detta
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7435

Lycka till
Linda

Jag skulle gett henne en pangramsa och sedan låtit det varit bra med det. Tror inte att du behöver plocka bort vovven, hon lär sig snart att leta efter den själv i sängen, samt att det INTE är en bra idé att slänga ut den på golvet.
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Myra

Inlägg av Myra »

Tack Mamma S och LindaVega!! Vilken bra tråd LindaVega. Jag sökte på "gosedjur" innan jag skrev min tråd men hittade inte nåt bra men borde ha letat på "snuttefilt" istället.... :)

Nu vet jag vilken strategi vi ska ha.. :D :heart:

I morse sov hon hela natten till 6.50 så det blev inget "gosedjursproblem" i morse. Jag återkommer med rapport om hur det går.

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"