och jag önskar återigen få bolla några frågor. Tänker så det knakar men behöver hjälp. Lite bakgrund;
Schema
7.00 Vakna, äta, skötsel, umgänge osv...
8.30 - 10.00 Sova (ofta ute i vagnen på väg någonstans t ex lekpark)
10.00 Äta osv
12.00- 13.30 Sova
14.oo Mat
16-16.45 Sova (har ännu aldrig funkat, sover 30 och sedan vaknar han med ett gallskrik och omsomnande har varit omöjligt trots marginalkvart)
17.30 Mat osv
19 Extra påfyllning och sedan godnatt
22 Slurk i sömnen
04 Mat
Det sista är ett drömsenarium då jag bestämde tiden 04 för drygt en vecka sedan (6 h). Först gick det jättebra men nu har vi backat rejält. Vaknar tidigare och tidigare och har svårare att få honom att somna om. I natt redag 01. Gav upp 03 och gav mat vilket innebar att han bara sov tom 06 då jag fick vagna tom 07 och morgon.

Är osäker på schemat som jag försökt anpassa efter det sörre barnets dagar. Vad tror ni? Får alltid söva om på de längre passen oxå.

Vad tror ni det allt tidigare uppvaknanden beror på?

På natten har jag följt BB.s anvisning dvs vagna tom barnet i stort sett sover. På dagarna samt en period när han vaknade efter 30 min på kvällen är jag noga med att bara vagna ett drag eller max det som behövs. Blir det otydligt för honom. håller han på att tappa sin förmåga att somna om själv eftersom han vaknar oftare? Har lite problem att låta honom reagera på natten pga det äldre barnet samt grannar. Hur gör ni när ni vagnar bort nattmål?

Hur gör ni för att hålla barnen vakna vid te x utevistelse under vakenpassen? Tyvärr verkar vi måsta hålla oss inne under hans vakenpass då han annars somnar trots alla trix (babybjörn, vagnleksaker, lövhög osv osv)
Tacksam för lite synpunkter och hjälp.
/Eli