Vad jobbar ni med?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej.
jag jobbar 60% som bagare på leksandsbröd.skift för,eftermiddag samt natt.
är väll inget drömjobb men underbara arbetskamrater och suverän stämning
bland oss bagare.mycket mammatid pga arbetstiderna.
är sjukskriven sedan en månad tillbaka pga förvärkar,illamående,halsbränna
foglossning mm-allt som jag inte hade förra gången, så nu vet jag hur det känns. :shock: :shock: :shock:
beräknar börja jobba lite smått till hösten igen.då på helger och eftermiddagar för att spara så mycket mammadagar som möjlig och ekonomiskt sett oxå.sen är det bra om min sambo får vara hemma och hålla ställningarna ensam oxå.han är i normala fall på resande fot under veckorna mest.jobbar som säljare och reser dalarna-piteå.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Nette

Inlägg av Nette »

Jag jobbar som farmaceut på apotek.

Det passar väldigt bra ihop med att vara hemmamamma för apoteket jag jobbar på har kvälls- och helgöppet. Efter ett år hemma ska jag om ett par veckor börja jobba igen; en kväll i veckan och ca vart tredje veckoslut. Jag kan egentligen själv välja hur mycket eller lite jag vill jobba, apotekaren är väldigt flexibel.
Nette

mamma till 2 flickor födda : dec-2005 och okt-2008
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Häftig tråd! Snacka om spridning! 8)

Själv är jag statsvetare, ur-byråkrat och jobbar som handläggare i Regeringskansliet och trivs kanon med det! Längtar ännu inte jättemycket till jobbet men börjar smått fundera i sådana banor. Maken går på föräldraledighet i april/maj. :D
En goding till son född 0603 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Kul idé! :) Vilken skatt att ösa ur bland alla dessa människor!

Jag är gymnasielärare i svenska och historia sedan 4 år tillbaka. Innan dess jobbade jag inom barnomsorgen. Min tjänst har jag på Byggprogrammet vilket innebär ett ytterst stimulerande och utmanande arbete! Om man kan älska nåt icke-levande så älskar jag mitt jobb! Mina grabbar blev väldans besvikna när jag berättade att jag skulle ha en bejbis till! På fredagarna brukade jag säga till dem: "Tre råd: var snälla med varandra, läs böcker och använd kondom!" De tyckte att jag var dålig på att lyda mitt eget sista råd.... :lol: Jag tänker börja om att arbeta på halvtid när nya skräpet är ca ett år. Då är det dags för pappa att vara hemma på halvfart. Så tänker vi försöka klara tillvaron åtminstone tre år.

Kram Lua. :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej hej!
Här kommer en pedagog till.
Jag är utbildad waldorfpedagog, men har fått fast anställning inom kommunala skolan och är klasslärare i åk 1-7.
Just nu hemma och sjukskriven för stressrelaterad panikångest pga familjeproblem, men snart är sjukskrivningen över och det är dags att återvända till verkligheten.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

oj så intressant att få reda på vad ni gör allihop!
Jag arbetar som ekonomiasstistent på ett investmentbolag. Rätt spännande att få insyn i svenskt näringsliv liksom från insidan. Nackdelen är att de på mitt jobb är rätt traditionella och inte så vana vid föräldrarlediga mammor och pappor, så jag vet inte riktigt hur länge jag kan vara hemma med Lillstrumpan om jag vill ha jobbet kvar, lite så. Men annars väldigt bra arbetsgivare, trivs toppen!
Stora 0630 Lilla 0903
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

En journalist här, ett jobb som funkar utmärkt att fortsätta med även med barn hemma, speciellt med standardmodellen som bas för tillvaron (tror att jag behövde den mer än lilla pjatten, jag hade ju inga rutiner alls förr...) :!: Pjatten (4,5 mån) gillar att "läsa" det jag skrivit, det prasslar så schyst, tycker han! Och så är det toppen att få banka lite på tangentbordet. Nu ligger han över mitt knä och jag sitter med datorn på en kudde, så att han kan hjälpa till... :D :D :D
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Kul att läsa här :D Själv har jag påbörjat utbildning till sjuksköterska...men vet inte om och när jag blir klar :oops: väntar ju en liten till just nu...så jag är hemma med lilleman tills dess och sedan får vi se, kanske kan jag plugga på distans. Före jag började denna gång drev jag en ICA-affär med min lillebror i tre år...men det var så vansinnigt mycket jobb, så då hade det aldrig blitt några barn. :D I framtiden hoppas jag att jag ska kunna ta ut en liten lön för att jag sköter det ekonomiska och allt i pappersväg i min sambos bilverkstad, men det är så nystartat ännu så jag får väl se om ett år kanske....
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Alwa2

Inlägg av Alwa2 »

Hej :D
Har inte varit inne på forumet på ett par dagar och såg den här tråden först idag- men vilken spännande tråd! Jättekul att se vad andra har för sig! :D
Mamma S-miljökonsult, då är vi i samma bransch!
Lillprudis- Jag har varit på anställningsintervju på Mölnlycke Health Care en gång för länge sen...
Jag är utbildad kemiingenjör och arbetar idag som miljöansvarig på en industri. Sen hjälper jag även maken en del nu under föräldraledigheten med bokföring odylikt i hans firma. Om jag får bestämma blir det bara arbete i hans firma framöver- allt för att kunna pussla ihop livet på bästa sätt! Kram! :heart:
Mamma till 3; flicka född aug -03, pojke född dec -05 och flicka dec -07
Lenamari

Inlägg av Lenamari »

Ja, vad kul att läsa om er alla!! Jag själv är främst serietecknare, "mamma" till Mulle, Världens Mesta Häst. Teckanar andra serier också. På sistone har jag börjat illustrera böcker med, barnböcker om hästar, hundar, katter osv. Jätteroligt!!. Har funderingar på att göra en barnbok ihop med min 6-åring, för hon har en fantasi som slår min med hästlängder!
Mitt jobb är toppen även ur mamma-synpunkt, för jag (och min man) jobbar båda hemifrån och har aldrig behövt lämna bort vårt barn på Dagis. Först vid 4 års ålder fick hon börja hos Dagmamma, för att vidga sina sociala vyer och leka lite mer med kompisar, och hon har just börjat skolan och har världens självförtroende, är utåtriktad och stark - tvärtemot vad olyckskorparna kraxade om, när dom anklagade mig för att inte ha henne på Dagis! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lenamari skrev:Jag själv är främst serietecknare, "mamma" till Mulle, Världens Mesta Häst
OJJJJ :D Mulles mamma!!! Mulle som jag läste i Min Häst :!: Vad skoj att DU finns här :D Tack för alla underbara Mulle-stunder =D>

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kvacke

Inlägg av kvacke »

Ja herregud jag säger det samma!! MULLES mamma!! :lol: Han var min stora idol som liten hästtjej. Tack!! :lol:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
kvacke

Inlägg av kvacke »

Ja herregud jag säger det samma!! MULLES mamma!! :lol: Han var min stora idol som liten hästtjej. Tack!! :lol:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Lenamari

Inlägg av Lenamari »

Nämen tack tack, säger jag!!! (Och Mulle!) Vad roligt! Det är faktiskt himla kul att så många som läste Min Häst och Mulle som barn, nu själva har egna barn som läser vidare... Jag bärjade ju rita Mulle när jag var 15, så åren har ju gått en del...! :P
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Jag är politice magister och jobbar som journalist. Blev klar 2001 och har sen dess jobbat som redaktör på en lokaltidning. Sade upp mig när mammaledigheten gick ut - främst eftersom man har dubbelt upp om man är arbetslös än om man är vårdledig i det här landet :idea: :roll: . Ska vara hemma minst ett år till :D - den här tiden kommer ju aldrig mer tillbaka :wink: :!:
Skulle vilja vidareutbilda mig på distans :idea: för att kunna jobba mer med bildbehandling, layout och grafik istället för att bara skriva - men har inte lyckats hitta nån sån utbildning som jag har råd med. Om någon har nåt tips där så är jag jättetacksam :D :!:
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"