Standardmodellen
Standardmodellen
Försöker tillämpa standardmodellen så gott det går på min fyra veckors bebis. Hon har sovit bättre på nätterna när den fungerat bra. Dock undrar jag om man själv ska väcka barnet då det inte vaknat efter ca två timmar eller låta det sova tills det vaknar av sig själv? Igår fick hon sova tills hon vaknade vilket blev fyra timmar och då sprack hela programmet och det blev nattklubb. Skadar det barnet sömn att väcka det efter ca två timmar?
Hej!
Jag skulle tippa på att du får svaret NEJ av forumisterna. Det skadar inte barnet att bli väckt. Jag skulle låta bebisen sova i ca 2,5 h. Man vill ju inte att de skall vända på dygnet
.
Vi har storebror på dagis och jag var tvungen att väcka den lille så att han hann få mat innan dagislämning.
Mvh
Kristin
Jag skulle tippa på att du får svaret NEJ av forumisterna. Det skadar inte barnet att bli väckt. Jag skulle låta bebisen sova i ca 2,5 h. Man vill ju inte att de skall vända på dygnet
Vi har storebror på dagis och jag var tvungen att väcka den lille så att han hann få mat innan dagislämning.
Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06