Flaskmatning - Hur göra?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
LinaB

Flaskmatning - Hur göra?

Inlägg av LinaB »

Hej!

Igår gick vi över till flaskmatning av lilla Alva (3 veckor gammal) då jag haft väldiga problem med amningen.... :( Min äldsta dotter ammade jag så detta med flaskmatning för så små barn är nytt för mig.

Hon tog flaskan utan större problem vilket var otroligt skönt!! :D Jag undrar dock hur man ska göra vid matningen :?: Hon suger väldigt bra och kan dra i sig 100 ml på ett par minuter :!: förmodligen mer om jag inte stoppat henne för att rapa och skona magen men är det rätt :?: Jag vill egentligen inte bryta henne men var som sagt orolig för den lilla magen.... :roll: För mig känns det som mycket mat på väldigt kort tid för en så liten tjej. Hur har ni som flaskmatat gjort :?:
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej LinaB :D Grattis till din lilla flicka :heart:

Du kan vara helt lugn. Blir det för mycket på en gång så kommer det upp igen :wink:

Mängden 100 ml på några minuter låter fullt rimlig :D

Fick lära mig från en erfaren sköterska på Barnakuten att barnet äter ca hälften (eller mer) av måltiden de första 5 minuterna, därefter går det långsammare.

Njut av att din lilla tös äter så fint :D

Nancy
LinaB

Inlägg av LinaB »

Tack Nancy :D Då kör vi på :wink:
Mamma till Ella 040927 och Alva 061007 :heart:
Båda är barnaboksbarn från start :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Bra :thumbsup:

Har du några andra funderingar kring flaskmatning är det bara att hojta till :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"