någon som vill kura tillsammans med mig..börjar ikväll!!!
Mmm har kollat blocket, men nu måste jag dessutom hitta någon som finns nära hemmet, då min vanliga vagn brakade sönder igår.
Vill inte ha henne i bärselen alltförlänge eftersom hon är så liten ännu..
Har faktiskt kört med buffning än så länge i spjälsängen, första sovpasset under dagen funkade det bra.
Vid andra sovpausen fick vi dalta med henne fram till 21-22 på kvällen innan hon somnade!!
Måste VERKLIGEN ha en vagn om det här ska funka.
Ammar henne ungefär 2-3 ggr på natten också. Om jag ska få bort något av hennes nattliga mål fungerar inte buffning heller.
Har du börjar så smått ännu, eller ska du ta ett rejält häv?
Vill inte ha henne i bärselen alltförlänge eftersom hon är så liten ännu..
Har faktiskt kört med buffning än så länge i spjälsängen, första sovpasset under dagen funkade det bra.
Vid andra sovpausen fick vi dalta med henne fram till 21-22 på kvällen innan hon somnade!!
Måste VERKLIGEN ha en vagn om det här ska funka.
Ammar henne ungefär 2-3 ggr på natten också. Om jag ska få bort något av hennes nattliga mål fungerar inte buffning heller.
Har du börjar så smått ännu, eller ska du ta ett rejält häv?
(mamma till Miranda 060914)
nu e hon lagd...a henne 19.20 skrek efter nappen ca 8min bffade ca 12 min solfjädra gick ut m ramsan gnölade och frågade lite , höjde rösten jag ramsa x4 prata , gnöla och gnydde, skrek up sig ramsa x4 prata gnöla skrik gick in la till rätta buffa några få ggr gick ut m ramsan tyst...snark 20.03 vaknade till 21.04 drömde buffa några ggr och ramsa sover igen!!
ella 060620
spännande! du måste berätta hur det går allteftersom!
hoppas ni får en bra natt, hela familjen.
nu är nästa fundering för mig hur jag ska engagera sambon i det här.
han tycker det låter vettigt, men verkar inte vara mer än så...
jag vill ju att han ska vara lika fascinerad av detta som mig!
hoppas ni får en bra natt, hela familjen.
nu är nästa fundering för mig hur jag ska engagera sambon i det här.
han tycker det låter vettigt, men verkar inte vara mer än så...
jag vill ju att han ska vara lika fascinerad av detta som mig!
(mamma till Miranda 060914)
hade samma rspons men men kolla gärna i min familjeliv blogg !
1a natten
19.20 la jag ella skrek i högans sky ville ju ha nappen buffa m skrik i ca 8 min sen tyst fortsatte i tot 12 min solfjädra +ramsa..tyst..småprat, grin 3-4ggr tyst...19.35 småmumlar suger på snuttefilten. 19.43 börjar skrika upp sig lite m tystnar fort ramsar x4 bökar och gnölar, gnyr. 19.50-19-.55 buffa +solfj+ramsax4 ella höjer röstenramsar x4 igen tyst naär jag ramsar..frågar när man slutar. 20.00 rösten går upp lägger t rätta några buff +ramsa 20.03 tyst sover.. 21.04 vaknar skrik, buff+solf+ramsa sover igen .00.00 vaknar somnar om själv. 02.20 vaknar buff+solf+ramsa många många ggr i 1,5h sover 03.50. 06.40 vakanr liger och pratar tar upp 06.50 ger mat..tycker det gick riktigt bra !!
1a natten
19.20 la jag ella skrek i högans sky ville ju ha nappen buffa m skrik i ca 8 min sen tyst fortsatte i tot 12 min solfjädra +ramsa..tyst..småprat, grin 3-4ggr tyst...19.35 småmumlar suger på snuttefilten. 19.43 börjar skrika upp sig lite m tystnar fort ramsar x4 bökar och gnölar, gnyr. 19.50-19-.55 buffa +solfj+ramsax4 ella höjer röstenramsar x4 igen tyst naär jag ramsar..frågar när man slutar. 20.00 rösten går upp lägger t rätta några buff +ramsa 20.03 tyst sover.. 21.04 vaknar skrik, buff+solf+ramsa sover igen .00.00 vaknar somnar om själv. 02.20 vaknar buff+solf+ramsa många många ggr i 1,5h sover 03.50. 06.40 vakanr liger och pratar tar upp 06.50 ger mat..tycker det gick riktigt bra !!
ella 060620
-
annaschedin
Första nattens kur
Hej!
Tog en timme för Axel att somna, ungefär, med buff och ramsa. Vaknade till vid nio. Små buff och en ramsa. Gick också bra.
Sen vaknade han vid elva och är fortfarande vaken. Jag avvaktar och tar bara till buffningen när han verkligen låter ledsen. Ska det vara så här? Ska han inte somna snart? Hade ställt in mig på att vara vaken hela natten, men inte så här. Trodde han skulle sova mer. Är det någon mer som är vaken? Som gör samma sak som jag som kan komma med lite tips?
Tog en timme för Axel att somna, ungefär, med buff och ramsa. Vaknade till vid nio. Små buff och en ramsa. Gick också bra.
Sen vaknade han vid elva och är fortfarande vaken. Jag avvaktar och tar bara till buffningen när han verkligen låter ledsen. Ska det vara så här? Ska han inte somna snart? Hade ställt in mig på att vara vaken hela natten, men inte så här. Trodde han skulle sova mer. Är det någon mer som är vaken? Som gör samma sak som jag som kan komma med lite tips?
hej hmm ja det är ju så att de vaknar hela tiden vilken dag e du på??jag har precis genomfört min andra natt och den var bättre än 1a natten..jag buff+solf sen ramsar jag nu ska man helst inte buffa mer end i kris situationer end i sånt fall solfjädra men mest ramsa...det tar ju ett tag innan nya rutiner sitter du ska se att det blir bättre det e ju det vi ochbarnen vill de beh lite hjälp på vägen...precis som vi som vänder oss t forumet..hoppas du blev vettigare...har även en sid på familjeliv alias lindis41 svarar snabbare där ...
ella 060620
-
annaschedin
Hej! skummade igeom vad ni skrivit
Jag har hållt på o "kurat" (enligt min mening) i 1 1/2 vecka. han har nu sovit 3 nätter, nästan hela natten. Det blev ju lite stört eftersom vi ställde om klockan
Han slutade äta på natten bara efter några nätter o somnar nu helt själv i sängen både dag o natt.. Jag är helt chockad över att dom anammar så snabbt jag hade ingen rutin alls förut.
En sak som har hjälpt mig är att ha så kallade "vyssan lull" tassar på spjälsängen. Jag ramsade o vaggade i början, nu behöver jag knappt göra nåt av det. Ibland behöver han dock nappen för att helt komma till ro.
Första veckan var ju ganska kaotiskt, men stikt schema hållning är vad som gäller
Skickar lite styrkekramar till dig som ska börja kura !
En sak som har hjälpt mig är att ha så kallade "vyssan lull" tassar på spjälsängen. Jag ramsade o vaggade i början, nu behöver jag knappt göra nåt av det. Ibland behöver han dock nappen för att helt komma till ro.
Första veckan var ju ganska kaotiskt, men stikt schema hållning är vad som gäller
Skickar lite styrkekramar till dig som ska börja kura !
Mamma till Aron född Juli-06, "Bonusmamma" till 2 födda -98 & -00, Sambo till Benny