Nu har vi beslutat att aktivt skjuta fram nattmålet för vår son. Banne mej
Vi lägger honom ca 19 och han får en flaska (ca 125 ml) i sömnen vid 23-tiden. Flera nätter har han klarat att sova till 03 och ibland t o m till 03.45, men sedan kan det komma en natt då han vaknar 01.30 och då blir det alltid ytterliggare ett nattmål innan god morgon
Vi vill tidigarelägga nattslurken (idag vid 23-tiden), då vi själva vill gå och lägga oss tidigare om kvällen, till kl 22. Sedan vill vi få till ett nattmål vid 04. Detta innebär 6 h sammanhängande sömn utan mat, något han borde klara vid 2 månaders ålder. Herregud, egentligen borde han ju nu klara av 8 h sammanhängande sömn, men vågar inte satsa på det än - ELLER???
Det enda som oroar mig och som bjuder in fler vargar än nödvändigt är att det verkar som att han äter mindre än snittet under dagen (ca 600-700 ml inkl nattslurken). Han orkar inte heller vara vaken mer än ca 1 h 20 min mellan sovpassen. Det slutar alltid med att jag får bära honom för att han inte skall kinka. Funderar på att införskaffa en mobil till sängen (eller någon annan plats samt ett baby gym för att underhålla honom.
I och för sig upplever jag inte att den korta vakentiden stör. Han sover ju fint ändå. Nä, det är bara matintaget som oroar mig när vi nu skall vagna om natten. Inte bra med sådan oro....
Hur låter allt detta?
Mvh
Kristin