Hej!
Jag slutade amma för ett tag sedan och nu har mina bröstvårtor totalt torkat ut. Känner inte igen detta från förra gången. Vad kan jag göra? Gör inte ont alls, men de är super torra. Nästan som att det är skorpor på dem..
????
//Kristin
Uttorkade bröstvårtor avslutad amning
Uttorkade bröstvårtor avslutad amning
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
-
susanneethel
-
*frieda*
Sen skulle jag rekommendera en helstabilisering av kroppen, barnet suger ju som bekant musten ur en. Ett intag av jättenattljusolja och blutsaft (B-vitaminer som är bra för huden och järn mot trötthet o.s.v.) dagligen ett tag gör underverk...
Förlåt att jag lånar din tråd, Kristin, men jag måste passa på att fråga dessa experter
på oljor en fråga:
Jag har en massa kvar av havandeskapsoljan och förberedelseoljan från Weleda och använder dessa oljor som badolja just nu
. Nån som vet vad det är för skillnad på oljorna egentligen? Kan man använda dessa oljor som "babyolja" så det tar slut på det hela?
Undrar en lite småsnål mamma...
Jag har en massa kvar av havandeskapsoljan och förberedelseoljan från Weleda och använder dessa oljor som badolja just nu
Undrar en lite småsnål mamma...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
susanneethel
-
Mamma til Isak f.30.03.06
Hej Kristin!
Flera månader efter varje avslutad amning har jag haft en torr "skorpa" som till slut gått att gnugga bort efter bad och då har min vanliga hud kommit fram, haha!
Antagligen en sorts "förhårdnad". Har haft tre sugkoppar...
Kan det vara det, kanske?
Man kan "peela" lite försiktigt med handduken efter bad innan du smörjer in dem.
Kram Jannika
Flera månader efter varje avslutad amning har jag haft en torr "skorpa" som till slut gått att gnugga bort efter bad och då har min vanliga hud kommit fram, haha!
Antagligen en sorts "förhårdnad". Har haft tre sugkoppar...
Kan det vara det, kanske?
Man kan "peela" lite försiktigt med handduken efter bad innan du smörjer in dem.
Kram Jannika