Tack till annaw,mm

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
T.P

Tack till annaw,mm

Inlägg av T.P »

Hej AnnaW och alla andra, Ville bara säga,STORT tack för standarmodellen och självklart tack för Barnaboken :wink:

Min son har nu sovit 6 nätter i rad med 12 timmar natt utan ett "knyst" :wink: (han är 4 mån 6 e okt)
har följ standarmodellen fr start och har inte behövt vagna bort ett enda natt mål,utan allt har flutit på så fint...dock har här vagnats på dagslurar,kanske lite i onödan ibland :oops: :wink: men nu sitter lurarna ganska fint :)
ville bara tacka dej. Eller ja, sonen skulle nog tacka om han kunde :wink: :lol:

en fråga:
sonen sover i dubbelvagn ute i hallen( bor på 56 kvadrat m) och dottern sover i andra delen av lgh som vi delat av med skynke osv..Vill ju ha dom i samma "rum" framöver och hans spjälsäng står redan gämte hennes.När bör jag låta dom dela "rum"? (jag sover förövrigt på andra sidan skynket :lol: )
kram t.p
barn födda 04/06/08
Ewa

Inlägg av Ewa »

Du får säkert svar av AW själv, men vad kul att det funkat så fint! Grattis till att du hittat Standardmodellen du också :thumbsup: !

Till din andra fråga, så snart du tycker att det riktigt sitter med nattsömnen hos den lille (och det verkar det ju som redan nu, kanske) så kan de sova ihop. Jag hade alla möjliga olika scenarior i huvudet om hur det skulle gå när mina skulle flytta ihop... ( :? onödigt dum mamma, helt enkelt). Den store sjöng/snackade sig till sömns och när han vaknade på morgonen sjöng han också, medan den lilla inte gjorde ett knyst, utan sög på sin tumme och somnade. Men se, under över alla under, storebror tystnade helt när lillasyster flyttade in :D . Och ligger tyst till det är dags för Godmorgon också. Och den tröga mamman är förundrad över respekten och kärleken som frodas inne i de smås sovrum om nätterna! :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Du får säkert svar av AW själv, men vad kul att det funkat så fint! Grattis till att du hittat Standardmodellen du också :thumbsup: !

Till din andra fråga, så snart du tycker att det riktigt sitter med nattsömnen hos den lille (och det verkar det ju som redan nu, kanske) så kan de sova ihop. Jag hade alla möjliga olika scenarior i huvudet om hur det skulle gå när mina skulle flytta ihop... ( :? onödigt dum mamma, helt enkelt). Den store sjöng/snackade sig till sömns och när han vaknade på morgonen sjöng han också, medan den lilla inte gjorde ett knyst, utan sög på sin tumme och somnade. Men se, under över alla under, storebror tystnade helt när lillasyster flyttade in :D . Och ligger tyst till det är dags för Godmorgon också. Och den tröga mamman är förundrad över respekten och kärleken som frodas inne i de smås sovrum om nätterna! :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ber om ursäkt för dubbelt svar. Begriper inte hur det där gick till :-k #-o
T.P

Inlägg av T.P »

Tack Ewa :D jo här har det oxå fuderats på detta ,då min dotter oxå ligger och babblar ef läggningen ..klurar även på hur jag ska få det riktigt svart i "rummet" ..dottern har det inte svart alls.Har bara fönster på ena sidan lägenheten .precis där dottern sover,så att det blir svalt. Ja jag få fortsätta klura på det (går ej att ha det stängt då har blir så varmt inne)
barn födda 04/06/08
J och Å

Inlägg av J och Å »

Funderar också på det där när man ska flytta ihop. Våra tjejer blev 4 mån 14 okt. Just nu sover de i en garderob :shock: . Nåja en sidogarderob, rätt stor, får rum 2 sängar pyttegarderob och stor byrå. Mina sover där och Lisen ska flytta in i sängen på lördag. Vi tog bort hennes napp senare så hon har legat kvar i vagnen.

När har ni andrat flyttat ihop dem?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Mörkläggning:
Vi har mörkläggningsgardin (solblockerande tyg som köps på metervara) som vi fäster med kardborreband i lister som vi fäst runtom fönstret för att inte göra för fula märken i väggen/fönstret. Hua, det där med tekniska förklaringar är inte min starka sida. Begrep du NÅGONTING av detta nu? :? :lol:
T.P

Inlägg av T.P »

jag fattar :lol: jo har mörkläggningsgardiner + draperi som ej släpper genom ljus..men i o m balkong dörren står öppen kommer ljus in ändå..och att ha stängt funkar ej..såå varm lgh..även om elementen är av :x
dottern sover nu "bakom den öppna dörren så hon har inte ljus utifrån gatan direkt på sej..men det blir ju som sagt inte svart..funderat på att ändra om ..men finner ingen bra lösning..vi har en lägenhet där allt flyter ihop hall.sovrum.vardagsrum..och det är så trist att sitta i en kolsvart lghet från kl 19.(tv o data på i o f ) :lol:

J och Å vi har oxå en sådan garderob..men dom skulle få syrebrist där även med öppen dörr ..annars hade det vart bra
barn födda 04/06/08
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Mina sov ihop i magen... på BB... och hemma från dag 1. Länge i samma säng t o m.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
T.P

Inlägg av T.P »

hej igen..vi löste det så här så länge ,att vi ställde in vagnen istället på dotterns "rum" sufletten gör så att det blir mörkare än annars..men men första natten ikväll så får se..men tror(vet :wink: ) det kommer gå bra :D
kram t.p
barn födda 04/06/08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för varma ord :oops: :lol: Jag är så glad :lol: :lol: :lol:

Fem månader tycker jag är en utmärkt "gräns". Gör stor glad apparat av hopflyttningen och ramsa sedan båda över en kam, om och när det skulle behövas :wink: :!: '

Bara att samla ihop Attityden: på natten sover alla människor som grisar. (Även om det låter om dem ibland, men vem bryr sig :?: :!: :lol: )
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
T.P

Inlägg av T.P »

jaha då är man för tidigt ute :wink: :oops: :lol:
ja han får stå kvar därinne" i natt :D känner nu igen detta med 5 mån.har läst det i BB för länge sen ,men trodde det mer var flytta ut ur föräldrarnas rum...och nu flyttar han ju praktiskt taget bara bakom ett skynke :lol: :wink:

kram
barn födda 04/06/08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"