3.5-åring som ska upp och kissa

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Jessica

3.5-åring som ska upp och kissa

Inlägg av Jessica »

Hej alla kloka!
Gossen är nu torr även på nätterna, men har börjat med att gå upp och kissa vid 2-3- tiden på natten. Hur ska jag göra med det? Har tänkt att jag ska ta upp honom tidigare på kvällen för att kissa, men på natten ska ju inget hända. Hur kan jag hjälpa honom att sova hela natten?
Tusen tack!
Jessica
Stolt mamma till gosse född i maj 2003 och tösabit född maj 2007.
nilam

Inlägg av nilam »

Jag kan ju berätta hur jag gör, sen kan man stöta och blöta dett HUR mycket som helst, vad är rätt och vad är fel :?: :shock:

Min stora började också komma upp mitt i natten och kissa jag valde att prioritera min egen sömn, så nu tar vi upp henne och kissar ca 22 innan vi går och lägger oss, hon är inte vaken och vi tar pottan till hennes rum.

Så länge hon får välling kommer vi nog att fortsätta med detta, sen får man ta tag i kisseriet om det skulle behövas. :?

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Jessica

Inlägg av Jessica »

Tack snälla! Jag testar absolut pottan i rummet sent på kvällen! Vi (mannen) försökte ta upp honom härom kvällen men han ville absolut inte gå upp då. Hur gör man då då?
Tack igen!
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej.
våran jacob hade oxå en period där han vaknade varje natt och var
kissnödig ungefär vid den tiden.vi provade någon gång att ta upp honom
och försöka kissa innan vi gick och la oss men det fungerade aldrig på jacob som istället blev ledsen av att bli väckt.(vem skulle inte bli det)
vi ställde bara in en potta på hans rum som han fick kissa i och sen gick han och lade sig igen och sov.numera har vi tagit bort pottan och har nattlampa i hallen och på toa så han hittar dit utan problem om han vaknar och är kissnödig(han har oxå en lampa som lyser svagt ovanför sängen som han tänder och når lätt om han behöver gå upp)
kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
liljan

Hej!

Inlägg av liljan »

Även vi har upplevt samma sak.
Prioriterde också min egen sömn och tog upp honom innan vi gick och la oss. Vi väckte honom aldrig utan ledde honom helt enkelt ut till toan utan att säga något särskillt satte honom på toan och ledde honom tillbaka igen. Det fungerade alldeles utmärkt.
Mamma till tre lyckliga barnaboksbarn födda 88-93 och 99.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:vi ställde bara in en potta på hans rum som han fick kissa i och sen gick han och lade sig igen och sov.
Så här har vi också gjort, och för oss har det funkat hur bra som helst!

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jessica

Inlägg av Jessica »

Tack alla!
Första natten tvingade jag honom att kissa, han var ledsen men tillslut så kom det lite iallafall. Andra natten tog mannen upp honom utan att gossen kissade, han var bara ledsen :( ...... ska testa med ledljus och försöka få honom att kissa själj om han behöver.
Tar gärna emot fler tips!
Tusen tack igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "