Hej Anna!
Kanske några råd från mig...
Victors huvud har jag aldrig lagt till rätta pga av superstark nacke. Precis som du säger så vill man ju definitivt inte "bända" huvudet åt sidan. Jag har bara lagt armar och ben till rätta och sedan vagnat med stadiga tag (om du köper SHN boken så har Anna en kanonbra film som visar hur vagning går till). Du vagnar tills lillen är tyst, bör gå på 2 minuter, avsluta med några skak på handdtaget och gå därifrån. Som någon sa : Du ska lämna vagnen längre tid än du står och vagnar". Vagna igen och igen och lär dig lyssna av Wilma, är det bara gnöl som hon kan reda upp själv? Skriker hon upp sig-vagna.
Se till att hon är ordentligt mätt vid varje måltid, ammar du?
Sedan tyckte jag att den sista luren på eftermiddagen var svår att få till när nätterna blev längre, jag vagnade och vagnade och tillslut så lät jag det stanna vid 30 minuter (Victor har det som skarvtid), men då hade han sovit 4 timmar totalt på dagen och hade 11 timmar natt.
Du säger att hon tystnar snabbt när du vagnar-Bra! Då gör du säkerligen rätt. Se bara till att inte vagna henne till sömns, då får du stå där, som det heter. Vagningsträsket har jag också besökt men lämnade det fort

Så svaret på din fråga är att hon ska vara tyst, avslappningen klarar hon säkert själv. Bättre vagna för kort än för lång tid. Förtroende för det lilla barnet.
Ska se om jag kan hitta en länk som jag och Anna hade när Victor var 2 månader. Återkommer.
Lycka till
Kram
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.