Känner mig orolig!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kvacke

Känner mig orolig!

Inlägg av kvacke »

Hej alla! :D

Nu känner jag mig jättefjantig men jag är orolig för en sak.

Jag är gravid i vecka 8 och när jag väntade Wilma så var jag som en zombie vid det här laget. Jag spydde 20 gånger om dagen och mådde allmänt pyton. Nu mår jag jättebra och mår inte alls illa. Jag är lite trött på kvällarna men annars känner jag mig helt ogravid. Det här kanske jag borde vara glad för men jag känner mig så orolig. :cry: Tänk om den lilla inte har det bra därinne....

Hur har det vart för er andra som har flera barn? Har ni mått likadant alla graviditeter?

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Grattis till magen!! :heart: :D

När jag väntade Clara mådde jag TOPPEN! Pigg som en lärka, jobbade in i det sista. Det var bara de 2 sista veckorna som var jobbiga, för då var ligamenten vid sidan av magen så uttöjda, så det gjorde väldigt ont, och så kom massa vätska i kroppen. Men det var verkligen bara de sista 2 veckorna!

Men med Ida i magen var det ingen dans på rosor... :cry: Ligamenten började värka redan i andra månaden, vätskan kom redan i tredje månaden, jag mådde illa hela dagarna fram till 16-tiden i 9 månader!!! Trött, yr, ja, uch, jag mådde verkligen urkass! :cry:
Så, du ska inte oroa dig :wink: Det där kan verkligen vara olika från gång till gång!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Och Grattis!!! \:D/

Här har ingen gång varit den andra lik :wink: Varje graviditet är en egen resa...

Kram! :heart:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Med Hugo fick jag nypa mig i armen flera gånger/dag för att påminna mig om att jag var Gravid. 8) När vecka 12 infann sigo ch jag skulle till gynekologen för inskrivning satt jag i bilen övertygad om att de skulle skratta åt mig och säga "nä du, här finns inget, du har inbillat dig/stickan visade fel" - för att jag mådde precis som vanligt. :shock:

Med den här nya lilla mådde jag inte heller illa, men all lagad mat smkade wellpapp till c:a vecka 18 :shock: , så nej, det har inte varit likadant.

Ta det lugnt, det är bara bra om du får må bra! :wink:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Ja tack!! Va ni är goa! :heart:

Självklart ska jag försöka slappna av och njuta av att få må så här bra. Tänk att man ska få uppleva detta mirakel än en gång....helt overkligt!

Kramar Åsa
Gablex

Inlägg av Gablex »

Här är en till med flera erfarenheter! :lol: Jag har inte mått särskilt illa under någon av mina graviditeter, men känslan har ändå varit ganska olik från gång till gång. Till exempel det där med suuuuuget!

:arrow: Ettan: rökt ystadkorv i massor!!!
:arrow: Tvåan: citrusfrukter av alla de slag och apelsinjuice (lär vara ett tydligt tecken på att man väntar en tös!)
:arrow: Trean: grekisk sallad!! (med de grekiska generna på pappans sida är det kanske inte så konstigt?!)

Så skatta du dig lycklig som mår bra och fortsätt njuta av det och av graviditeten! Lycka till med familjen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Orolig :shock: :?: Jag skulle vara helnöjd i din situation. Kan bara äta kokt, näst intill okryddad mat och dricka kokt vatten :roll:

Men jag känner igen symptomen, när det slutade att spänna i brösten på mig i vecka åtta, tänkte jag genast: Aha, nu är det kört, nu får jag missfall :P
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

:lol: :lol: GRATTIS!!!!! till det lilla livet! :lol: :lol:

För mig har alla tre graviditeter liknat varandra, men ändå varit olika.

1. Något illamående, ganska trött, men i det stora hela mådde jag bra. Sug efter o´boy!! (???) Ont i ryggen mot slutet.

2. Lite mer illamående (tog slut efter de första månaderna), men mådde nästan ännu bättre de resterande månaderna. Sug efter kiwi!!! Ont i ryggen mot slutet.

3. Ännu mer illamående, speciellt på kvällarna, och det höll i sig något längre. Men sedan mådde jag toppen, hur bra som helst! Jag tror aldrig jag har mått så bra, kände mig stark som en oxe och satte bl.a. igång med att gräva upp en stoooooor slänt full med ogräs, för att där sätta blommor. Så här efteråt vet jag inte om det var så smart att jobba med spade och kröka rygg på det viset, men då fick jag krafter av sällan skådat slag!

Är det någon mer som känt sig så där "ur-stark" under graviditeten? Att ingenting är omöjligt och att det känns som om man kan klara av allt? Jag har inte varit med om dess like, varken förr eller senare....
Inte så konstigt att jag längtar tills nästa gång.....
:wink:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jaha alla vänner....

Man ska lita på sin magkänsla. Det var som jag befarade...Liten hade det inte bra och jag har fått missfall :cry: ...

Ha det bra alla och ta hand om era magar!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Å... :cry: :cry: :cry:
Jag blir så ledsen, :cry: vad fruktansvärt för er!
Tänker på er! :heart:
Ta hand om dig!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

hej
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
tänker på er.
kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nej, så tråkigt :cry:

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du snart får anledning att skriva på den här sidan igen...

Kram till dig :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh, så ledsen jag är för er skull. :cry: Ta väl hand om dig själv och hela familjen, så hoppas jag att det blir er tur när ni känner er redo för det igen.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"