Hej alla mammor och blivande mammor!
Jag väntar mitt första barn i början av november *lyckan är total*. Nu är det så att jag bor utomlands (i Schweiz) och planerar att flyga hem och visa upp underverket/hälsa på familjen i jul. Är det ok att flyga med en bebis på en månad (jag tänker som så att om jag skulle gå över så skulle jag senast sättas i gång den 16/11 - här sätts man igång på BF+12 detta skulle innebära att jag skulle flyga ganska precis en månad efter min trollunge är född)? Det är inte någon lång flygning, Zurich - Stockholm (går på ca 2 timmar). Någon som vet? Har erfarenhet av att flyga med spädisar?
Flyga med spädisar
Flyga med spädisar
Med trollungen Siri, född 11/11-06.
Hej Anouschka,
Jag flög flera gånger med min dotter när hon var spädbarn, men minns inte exakt hur gammal hon var den allra första gången. Nu i juli flög jag från Chicago till London (8 timmar) bredvid en liten 1-månaders parvel. Det gick jättebra, han låg i en liten korg (bokas speciellt) och satt i mammans bälte vid start o landning.
Kom ihåg att amma eller mata med flaska vid start o landning så får den lilla/lille inte lock för öronen. Och glöm inte fixa pass direkt när han/hon är född....
Lycka till!
/Nian
Jag flög flera gånger med min dotter när hon var spädbarn, men minns inte exakt hur gammal hon var den allra första gången. Nu i juli flög jag från Chicago till London (8 timmar) bredvid en liten 1-månaders parvel. Det gick jättebra, han låg i en liten korg (bokas speciellt) och satt i mammans bälte vid start o landning.
Kom ihåg att amma eller mata med flaska vid start o landning så får den lilla/lille inte lock för öronen. Och glöm inte fixa pass direkt när han/hon är född....
Lycka till!
/Nian
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Hej hej, det finns en del skrivet här inne om att flyga med barn. Att flyga så pass kort som du ska göra med en liten spädis är inga problem. (inte långt heller för den delen) 3 veckor har jag hört at de rekomenderar att bebsiarna är. Det är väldigt enkelt att flyga med en sådan liten. Beställ en basinett när du beställer flyg, så får du sitta längst fram med bebisen i en säng. Mycket behändigt.
3 fina...2005, 2007, 2010
-
lilltjejen
Hej!
Vi flög med vår första när hon var exakt 4 v. Det gick bra. Men som Nian skrev, amma vid start och landning. Landningen är värst vad gäller tryck på öronen.
Planerar att flyga till nu till jul också (ca 1,5 h resa) med efterlängtad bebbe nr 2. BF 30/11. Hoppas innerligt att jag inte går många dagar över tiden för tror inte jag vill flyga om den lille är mindre än två veckor gammal.
Vi flög med vår första när hon var exakt 4 v. Det gick bra. Men som Nian skrev, amma vid start och landning. Landningen är värst vad gäller tryck på öronen.
Planerar att flyga till nu till jul också (ca 1,5 h resa) med efterlängtad bebbe nr 2. BF 30/11. Hoppas innerligt att jag inte går många dagar över tiden för tror inte jag vill flyga om den lille är mindre än två veckor gammal.
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008