Filippa har just börjat gå och det tycker jag är så kul så jag skrattar högt. Det är också roligt att se hur kul Filippa tycker det är att klänga upp och ner i min lilla korgstol. Hon får vara försiktig så hon inte ramlar bara, men det får mammorna ta hand om! Vad som inte är så kul är när Filippa vill ha min docka... Bäst att ge henne ALLA nallarna för jag har ju sett att hon gillar såna där mjukdjur. Dom kan hon få ha...
Förut när vi var i Stockholm fick jag bjuda Filippa på min hemkokta välling, den tyckte hon var god, men nu vill hon ju hålla själv! Även fast vi sover på olika tider, hon orkar ju inte vara vaken lika länge som jag, så äter vi samtidigt! Filippa är ju ett litet matvrak nuförtiden! Men jag ska ha finast tallrik, så det så, Filippa bryr sig ju inte om sånt. Så då får jag det! Själv kan jag äta med sked och gaffel nu men Filippa hon försöker lite men mest blir det händerna. Ja, händerna är ju faktiskt snabbast för mig med. Det är inte lika kladdigt när jag äter, bara ibland...
Myror i baken har vi båda två. Det är ju inte kul att sitta still så länge...Man har ju så mycket att stå i och greja med. Speciellt Filippa som får utforska mitt stora hus, själv har hon ju bara en lägenhet i stan. Men den är också fin och spännande.
En mysig vagn har Filippa, den vill jag också sitta i ibland. Ibland stoppar mammorna i oss båda två i min vagn. Det är kul.
Mycket kul blir det men man måste ju jobba också. Jag kan duka! Filippa kan plocka ur bestickkorgen. Mamma och pappa tycker faktiskt att det är tur att jag finns för jag slänger sopor och diskar och hjälper till att laga mat. Filippa är bättre på tvätt än jag, det kan hon få göra, hon gillar ju mjuka saker! Bara de inte försöker tvätta min snuttefilt så jag ser det så!
Ibland måste man ju vila också. Idag läste jag och Filippa bok med mormor. Men jag ville bläddra i en egen bok. Det var mysigt. Mormor är snäll.
När Filippa ska sova hjälper jag till att ramsa. Tåå tå tååå (sov så gott) säger jag då! Det säger jag när dockan ska sova också. Snuttefilten är bra som täcke. Sen kan jag lägga mig. Det är skönt. Förut blev jag lite orolig när Filippa skulle sova för hon protesterade så högt. Skönt att Filippa också gillar att lägga sig nu. Mammorna verkar tycka det är superbra också.
Imorgon tycker jag mammorna ska åka och köpa en likadan docka som jag har till Filippa! För när F'lippas mamma skulle köpa en docka till henne så valde Filippa en apa istället!