Behöver tips och idéer!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
susasander

Behöver tips och idéer!

Inlägg av susasander »

Hej

Jag skulle behöva lite tips och råd hur jag ska lösa en situation...

Jag väntar nu mitt andra barn (ska ha i jan) och jag vill vara hemma med båda mina barn så länge som möjligt. Kruxet är det att när föräldrapenningen är slut för barn nr 2 blir väl när andra barnet är 1,5 :( så vill jag och sambon flytta till hus, vilket är våran stora dröm, vi bor just nu hopklämda i en tvåa. I villan skulle jag kunna vara dagmamma och på så sätt vara hemma med barnen jätte länge :P .

Problemet är bara att för att vi ska flytta till ett hus måste jag ha en fast inkomst, från ett heltidsarbete för att vi ska kunna få ett lån så att vi kan köpa ett hus så att jag kan jobba som dagmamma. Frågan är då hur jag ska lösa barnomsorgsproblemet, jag vill inte lämna i väg dem på dagis hela dagarna för man måste ju arbeta ett tag och få en ordentligt inkomst... och sedan hitta ett hus och det kan ju ta ett halvår....

Vad jag behöver hjälp med är allså hur jag ska kunna tjäna tillräckligt mycket pengar för att få ett lån utan att lämna bort mina barn på dagis. Någon som har några idèer?

kram
Susa med Joline 050708
å Robin 070126
----------------------------------------------
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Lägg din fråga på Diskussonsforum. Och/eller Kackelforum. Så vågar jag lova att du får svar :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"