Vad ska vi göra? Jag vet varken ut eller in just nu...
Att "rädda" tremånaders från hysteri
Att "rädda" tremånaders från hysteri
Vad gör man då ens lilla älskling blir komplett hysterisk av frustration när man lägger ner honom på golvet (filt) och han inte kommer framåt? Läggs han på mage så blir han numera så arg att han blir illröd och tårarna sprutar ur ögonen på honom. Jag står rådlös, för samtidigt som jag inte vill "rädda" honom från hans frustration så gör det alldeles för ont i hjärtat av att låta honom ligga kvar. Han skriker så högt att det är så gott som omöjligt att överösta med "vardagssnack" eller musik och det gör mig så ledsen att se honom så ledsen
. Jag vill heller inte fastna i att alltid bära honom, men jag vet inte alls hur jag ska orka med att höra honom skrika. Det spelar heller ingen roll om han läggs på sängen, i vagnen, osv, han drar in benen under magen, försöker dra sig framåt och brister ut i världens gråt
.
Har du testat att lägga dig mitt emot honom (du också på mage så ni tittar på varandra)?
Roliga saker att titta på: en spegel, färgglada prylar?
Min lille vill helst ligga barfota på bart golv - ingen filt - för då kan han liksom få grepp med fötterna.
Kör riktigt korta stunder och försök avbryta när han fortfarande är glad.
Men det där var ju bas-tips som kanske inte hjälpte dig alls...
Roliga saker att titta på: en spegel, färgglada prylar?
Min lille vill helst ligga barfota på bart golv - ingen filt - för då kan han liksom få grepp med fötterna.
Kör riktigt korta stunder och försök avbryta när han fortfarande är glad.
Men det där var ju bas-tips som kanske inte hjälpte dig alls...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Ligga mitt emot är det första jag gör, men tyvärr blir det så att han kniper ihop ögonen och skriker för högt, så varken min röst eller färgglada prylar når honom i hans frustration.
Däremot tror jag att jag ska prova barfota på bart golv! Han kan nämligen dra sig fram på underarmarna om han är tillräckligt pigg och glad.
Däremot tror jag att jag ska prova barfota på bart golv! Han kan nämligen dra sig fram på underarmarna om han är tillräckligt pigg och glad.
Hej
Var hans bästa vän, försök hjälp honom över kullen när han blir frustrerad, du kan t ex hålla lite bakom hans fötter så han kan skjuta sig framåt lite, det brukar roa. Roliga saker att undersöka. En spegel, plastnycklar, en prasselbok, köksredskap etc. När han sen är inne i det, gå och gör ngt annat.
Trevlig musik på att lyssna på var en hit hos oss.
Vissa strider måste man ju ta själv tyvärr, även om man bara är 3 månader, men du, hans bästa vän, är ju i närheten och hjälper när det blir för tungt.
Kram H
Var hans bästa vän, försök hjälp honom över kullen när han blir frustrerad, du kan t ex hålla lite bakom hans fötter så han kan skjuta sig framåt lite, det brukar roa. Roliga saker att undersöka. En spegel, plastnycklar, en prasselbok, köksredskap etc. När han sen är inne i det, gå och gör ngt annat.
Trevlig musik på att lyssna på var en hit hos oss.
Vissa strider måste man ju ta själv tyvärr, även om man bara är 3 månader, men du, hans bästa vän, är ju i närheten och hjälper när det blir för tungt.
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
och till en lillebror född 2008
-
Gäst
Hej!
Låter precis som Anton för några månader sedan! Fast lyckligt nog hade vi mer av stön, stånk och svett, än tårar.
Om ni inte har kalla golv, så kanske du kan lägga honom i bara body direkt på golvet. Så får han fäste med både fötter och knän. När han är igång med ålande/krypande så kan han ha byxor på sig igen för att undvika röda knän, men fortfarande gärna barfota! Och så hjälp honom lite som beskrivet ovan. Med en så envis och ivrig liten kille så kommer han krypa tidigt, tror jag!
Har ni kalla golv så finns det speciella krypstrumpbyxor, med halkskydd på knä, fot och rumpa. VI har ett par, men använder dom aldrig. Dom snurrar mest runt, så halkskydden kommer fel. Och så är dom dyra. Men tanken är ju god
/Jenny
Låter precis som Anton för några månader sedan! Fast lyckligt nog hade vi mer av stön, stånk och svett, än tårar.
Om ni inte har kalla golv, så kanske du kan lägga honom i bara body direkt på golvet. Så får han fäste med både fötter och knän. När han är igång med ålande/krypande så kan han ha byxor på sig igen för att undvika röda knän, men fortfarande gärna barfota! Och så hjälp honom lite som beskrivet ovan. Med en så envis och ivrig liten kille så kommer han krypa tidigt, tror jag!
Har ni kalla golv så finns det speciella krypstrumpbyxor, med halkskydd på knä, fot och rumpa. VI har ett par, men använder dom aldrig. Dom snurrar mest runt, så halkskydden kommer fel. Och så är dom dyra. Men tanken är ju god
/Jenny
hej
känner tydligt igen detta
det är just nu likadant här..inte många sekundrar han kan ligga utan att bli "förbannad" eller frustrerad..
Allt ska oxå kollas ,smakas på såklart och favoriten är tidningar som han får stoora ögon när han ser..vill prassla ,äta känna,men blir bara ef några sek så arg..och tar man bort honom för att avleda till ngt annat blir han "förtvivlad"..men låter man han va kvar blir han även då förtvivlad till slut..
alla tips skrivna ovan följs här..minns ej att dottern var sååå frustrerad!
Vill heller inte fastna i bärandet..så det blir ganska mkt flyttande..INNAN man vet vart det barkar hän
Ja snart ålar dom sej fram och andra saker att vara frustrerade" över kommer

det är just nu likadant här..inte många sekundrar han kan ligga utan att bli "förbannad" eller frustrerad..
Allt ska oxå kollas ,smakas på såklart och favoriten är tidningar som han får stoora ögon när han ser..vill prassla ,äta känna,men blir bara ef några sek så arg..och tar man bort honom för att avleda till ngt annat blir han "förtvivlad"..men låter man han va kvar blir han även då förtvivlad till slut..
alla tips skrivna ovan följs här..minns ej att dottern var sååå frustrerad!
Vill heller inte fastna i bärandet..så det blir ganska mkt flyttande..INNAN man vet vart det barkar hän
Ja snart ålar dom sej fram och andra saker att vara frustrerade" över kommer
barn födda 04/06/08