Kniiiip!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Lua

Inlägg av Lua »

Tack alla! Vilket forum detta är :!: Man blir ju alldeles glad :!: :lol:

JennyHoch andra: Det hände för två veckor sen, jag var då i vecka 32. Det är hela livmodern som faller fram så bejbisen lever och mår som vanligt där inne. Ungefär två dagar innan det hände så reagerade jag på att bejbisen sparkade väldigt långt ner, i övrigt kände jag ingenting.

Kram till alla och KNIIIIP!!!!
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Oj, Lua, du lyckades verkligen skrämma mig! :shock: Sitter också och kniper för fullt... :D Jag är rätt så flitig - men aldrig blir det några HUNDRA gånger per dag! :shock: :oops: Hade ingen aning om att man skulle knipa så mycket. Ingen har sagt något om knipning överhuvudtaget, varken på bvc eller bb. :evil: Har bara läst den där tråden på fl - och här, såklart! :)
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
kerstin

Inlägg av kerstin »

nina80

Inlägg av nina80 »

Knipkulor är inte så dumma heller, då måste man knipa för att de inte ska ramla ur och när man blir starkare och starkare i musklerna så kan man ha dem i sig utan att anstränga sig särskilt mycket, utan man kniper lite lätt omedvetet och så tränar man ändå. Det finns olika stora och tunga att välja på beroende på hur stark man är.
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: Å, fy vad HEMSKT Lua!!! :shock: Vilken mardröm! Och ännu värre med bebbe i magen kan jag tänka mig! Jag ryser!
Ja, usch, man är för dålig på det där med att knipa.
Mest är det nog för att man helt enkelt glömmer bort det, det blir ingen rutin att göra det.
Och visst behöver man det efter förlossningar...
Just nu är jag förkyld med hosta, och...ja... :oops: Det märks att man är dåligt tränad, och det var ändå 3,5 år sedan Ida kom...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Hei,
slenger meg på her då eg har hatt store problem med å lokalisera musklaturen etter fødselen. Har gjennom legen min kome i kontakt med ein fysioterapaut som er spesialist på bekkenbunnsmusklatur og opptrening av denne. Eg er så glad for at eg fekk koma til henne, de anar ikkje. Ho gjer stimuli, både vaginalt og t.d. med bilete man ska ha for seg, slik at man etterkvart forstår var det er man skal knipa. Har vore der kvar 14. dag i ein-to mnd. Elles finns det også ein del apparat for opptrening, t.eks eit apparat med probe og ein skjerm med smilemunn på når ein kniper rett :) Det går lagom bra for meg.
Eit stilling der ein verkeleg kjenner kva som foregår og som det ikkje er så lett å spenna magen i er å stå på huk, halda seg fast i eit bord el likn. og lena seg litt bak. Når du då knip kjenner ein etterkvart når ein slepp ned ganske tydeleg - (det er vel når hissen åker ned?)
Det var denne øvinga som hjalp meg på gong - eg trudde det var kjørt...
Ho utdanna seg innom dette etter manglande hjelp etter eigen fødsel. Ho seier også at det er ei myte at ein må knipa 100 gonger om dagen, (kven gjer eigentleg det?) at rundt 30 knip hjelper. Ein må ikkje venta på under, dette tek lang tid.
Håpar de forstår litt av språket,- og at dette kan hjelpe til.
Tipsar og om www.stopthedrops.com som er hennar område. Har ikkje skjekka ut den enno, men videoen er ganske oppklarande når ein får sjå alt i 3D.
/anette
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Tack för knip-tråden! :lol: :lol: Fungerar både som påminnare och inspiration!

En fråga: :-k Gäller rekommendationen "knip så ofta/mycket som möjligt" oavsett "tillstånd", alltså oavsett om man är gravid, relativt nyförlöst eller fick barn för ett par, tre år sedan? Eftersom jag gärna vill ha flera barn, kanske det är bra att fortsätta att knipa( :oops: hrm....inte för att jag har varit så där väldigt ambitiös förut... :oops: ) i "förebyggande syfte", så att säga.....? :-k

Tänk, vad jag är glad för detta forum! Ett fyrfaldigt leve för forumet:

HIPP, HIPP, HURRAAAAAAAAAA!!!! :lol: :lol: \:D/ \:D/ \:D/
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
blomman

Inlägg av blomman »

Jag tror nog faktiskt inte man kan knipa för mycket oavsett ålder och tillstånd...
Plus att om man har knipit mkt innan förlossningen så vet man att man kniper rätt efter även om man de första dagarna inte känner av det alls... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast PRECIS efter en förlossning ska man ta det rätt lugnt, speciellt om man spruckit mycket. Min vän, som sprack helt, fick rådet att börja knipa 1-2 veckor efter förlossningen. Jag själv, som sprack bara lite, fick rådet att vänta några dagar.

Och man börjar såklart försiktigt, och sen ökar man på. Precis som all annan träning... (vilken träning?? :roll: ). Annars ska man nog knipa varje dag. Både som ogravid, gravid, mamma och pensionär! :D

Som gravid är det nog dessutom bra att öva sig i att slappna av. Vet ni att om man slappnar av i läpparna (i ansiktet) och munnen, så är det lättare att slappna av i läpparna i underlivet. Det är någon nervförbindelse däremellan!

Anette: Det är bra med olika tips och knep om man har svårt att hitta musklerna. Bra tips på ställning!

Knipknipknip. Fast hissen är grymt svår. Bra att vi hjälps åt att lyfta upp tråden ibland så vi kommer ihåg! :D :!:
blomman

Inlägg av blomman »

Oj då, det var ingen som sa till mig att man skulle vänta... jag satte igång direkt dagen efter förlossningen, jättemycket också.... :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni kommer väl ihåg... :D
knipknip
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Nu har jag inte läst hela tråden, så mitt eminenta tips kanske redan är framfört, men här kommer det i alla fall:

:lol: "vuxenmys" :lol: som leder till OOOO... :oops: ja då slipper man ju knipa, musklerna tränar ju själva! Det är ju lite som kramp... Men det krävs ju att barnen är "kurade" så att man kan hålla på OFTA! :lol:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, precis, sex är världens mesta och bästa träning! Och då kan vi än en gång tacka Anna för att våra barn är så som de är så att vi kan ägna oss åt varandra!
(Har än en gång haft en fascinerad barnvakt... "de bara gick och la sig när vi sa till..." :lol: )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, jag känner mitt ansvar som knip-påminnare 8) .
Glöm inte knipa!! På ett eller annat sätt :roll: :lol: !
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, Jenny, jag hoppas du kommer ihåg att påminna om kniiipet om några veckor oxå :D :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"