3½ månad och främjar...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillstrumpan

3½ månad och främjar...

Inlägg av Lillstrumpan »

Alltså, nu måste jag be er kloka om råd igen...

Min lilla tjej 3½ månad är jätte glad...mot mig och sin pappa. Men mormor och morfar och farmor för all del som var favoriter innan är inte så populära längre. Lilla läppen börjar darra och lillstrumpan börjar gråta :shock: . Idag började hon gråta åt en pojke i butiken som stod bredvid oss i kön...
Jag lilla mamma försöker vara glad och käck när hon börjar gråta, talar lugnt och ler och trixar, liksom för att tala om att allt är helt OK ingen fara alls.
Men vad är det som händer, varför plöstligt så ledsen mot alla? nån som känner igen det här beteendet? det kanske är så här småttingarna är i den här åldern...nä jag vet inte...hjälp...
Stora 0630 Lilla 0903
Therese

Inlägg av Therese »

Hej!
Kommer inte ihåg just nu om AW skrivit nåt om detta just vid 3mån. Men mina två stora tjejer gjorde precis likadant. Det varade inte så länge, ett par veckor o det var i båda fallen mot morfar o gammelfarmor. Konstigt! Jag vet inte om jag gjorde så himla mkt mer än att vara lugn o visa att allt är ok, precis som du. Skulle tro att det kan vara bra att ta det lite lugnt med kontakten med andra just nu, o att andra tänker på det när de närmar sej så de inte har för bråttom. Vilket ju är lätt att ha, eftersom de är så ljuvliga o man bara MÅSTE få känna på dom.

Lilla tjejen som nu är 5 mån har inte visat några sådana tendenser, utan accepterar alla lägen verkar det som :D .
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"