Gillar ej att ligga på mage?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lisan

Gillar ej att ligga på mage?

Inlägg av lisan »

Jag har lyckats få ett barn mindre i våran säng på natten! Och hon somnar själv i sin säng :P . MEN lille bror 3 1/2 mån hatar tydligen att ligga på magen, eller? Jag har försökt två gånger med olika förutsättningar och han bara totalprotesterar. Jag lyckas vagna han på rygg dock. Hur gör jag sen med honom då jag vill få honom att somna i spjälsängen? :roll:
Mor till Embla 030204 och Aske 041012
Isolde

Inlägg av Isolde »

:!: Det är inte säkert att de gillar att ligga på mage bara för att de sover bäst så!

Ge inte upp bara för att han protesterar – det är väl något helt nytt för honom, så han måste få tid att vänja sig.

Frida gillar fortfarande inte något vidare att ligga på mage, trots att hon sover bäst så.
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn :lol:)
lisan

Inlägg av lisan »

Ja må så vara, men hur länge ska jag solfjädra honom innan lugnet infinner sig? Det käns inte alls rätt att göra det på honom i nuläget. :oops:
Mor till Embla 030204 och Aske 041012
camilla

Inlägg av camilla »

Jag skall inte saga att ngt e ratt eller fel men mina flickor ar kurade i sidolage och det har gatt jattebra. De var 6 manader da jag borjade kuren och de har alltid sovit pa sidan med en kudde/snuttefilt framfor sig. Da jag forsokte lagga dem pa mage och buffa sa kiknade de av skratt. Eftersom de alltid somnat in bra pa detta satt sa lat jag dem fortsatta sa.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"