råd inför klockomställningen som kommer snart, hur planera?
råd inför klockomställningen som kommer snart, hur planera?
Hej.
sitter o funderar på hur det rent praktiskt är bäst att göra inför den kommande klockomställningen som kommer snart.
(om ca 2 veckor tror jag men minns ej om det är fram eller bak vi drar klockan denna gång.)
hur gör vi? ska vi flytta schemat 15 min i taget under ngra dagar eller ta allt 1 tim direkt samma dag?
- alla ni med kunskap o erfarenhet ös på med era tips!
många hälsningar från nu 1-åriga majsan o utvilade mamman o pappan!
:)
sitter o funderar på hur det rent praktiskt är bäst att göra inför den kommande klockomställningen som kommer snart.
(om ca 2 veckor tror jag men minns ej om det är fram eller bak vi drar klockan denna gång.)
hur gör vi? ska vi flytta schemat 15 min i taget under ngra dagar eller ta allt 1 tim direkt samma dag?
- alla ni med kunskap o erfarenhet ös på med era tips!
många hälsningar från nu 1-åriga majsan o utvilade mamman o pappan!
:)
Hej Mickis!
Ja, du kan göra precis som du skrev att antingen flytta 10 minuter under 6 dgr eller flytta en timme direkt på den dagen det ställs om till vintertid. Vi har ställt om en timme samma dag, laddat med ATTITYD och sonen har köpt den nya tiden utan problem. Så gör det som passar er!
/Elle
Ja, du kan göra precis som du skrev att antingen flytta 10 minuter under 6 dgr eller flytta en timme direkt på den dagen det ställs om till vintertid. Vi har ställt om en timme samma dag, laddat med ATTITYD och sonen har köpt den nya tiden utan problem. Så gör det som passar er!
/Elle
Re: råd inför klockomställningen som kommer snart, hur plane
Klockan ska flyttas bakåt (sommartid = sommarmöblerna fram, klockan ställs fram, vintertid = sommarmöblerna tillbaka, klockan bakåtMickis skrev:minns ej om det är fram eller bak vi drar klockan denna gång.!
Vi gör som Elle o co, tar hela timmen på en gång...
/Mia
-
Nancy
-
susanneethel
tack för råd.
har ej bestämt ännu riktigt hur vi gör, lutar åt att det blir timme direkt.
- det är ju bara det att hon alltid vaknar själv kl.7
kan jag alltså med attityd få henne att somna om igen till 8
(alltså ny tid vaknar kl. 6 o somna om o sova till 7)?
och om det inte fungerar så blir det till att mini kura morgontimmarna under veckan som kommer?
Undrar Mickis
har ej bestämt ännu riktigt hur vi gör, lutar åt att det blir timme direkt.
- det är ju bara det att hon alltid vaknar själv kl.7
kan jag alltså med attityd få henne att somna om igen till 8
(alltså ny tid vaknar kl. 6 o somna om o sova till 7)?
och om det inte fungerar så blir det till att mini kura morgontimmarna under veckan som kommer?
Undrar Mickis
-
ms Sophie
-
Elins Mamma
Minikura morgnarna?
Har börjat förskjuta hela schemat inför tidsomställningen. Vår lilla tjej vaknar lite senare än vanligt men inte tillräckligt. Än så länge är det så kort tid så hon sitter och pratar för sig själv tills det är dags. Men när det blir en hel timme så undrar jag om det kommer att funka.
Vad menar ni när ni skriver att ni ska "minikura" morgnarna?? Snälla kan ni förklara för mig som är ganska ny här
/Elins mamma
Vad menar ni när ni skriver att ni ska "minikura" morgnarna?? Snälla kan ni förklara för mig som är ganska ny här
/Elins mamma