Bebis :)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
susanneethel

Bebis :)

Inlägg av susanneethel »

Jag ska också ha en bebis :D (enligt familjelivs uträknare så kommer den 7 juli). :)

Angående profylax :idea:
Jag har beställt "Innan du föder" av Anna Wilsby, och jag har fått Annas sammanfattning. Har tänkt läsa det här också:
https://secure.growinlife.se/webapp/com ... rt?tid=116

Ska bara skriva ut det först, mina ögon orkar inte läsa på datorn. Och skrivarfärgen är visst slut.
#-o

Finns det mer bra läsning? Eller klarar jag mig på det? Jag har inte råd att åka på någon kurs, det får jag klara mig utan.

Med Karl hade jag inte förstått vad jag skulle ha profylaxen till. :o Tyvärr talade de inte om det på MVC. Jag trodde bara det handlade om att minska smärtan lite så jag sket i det :oops: :cry: Tyckte inte att jag var smärtkänslig. Så här efteråt inser jag att jag faktiskt aldrig hade haft ont någonstans. :shock: :oops:
Fy vad dum jag var, det ska bli bättre den här gången. Det var inte någon bra förlossning. Jag spände mig jättemycket och på fel sätt, det har jag fattat nu. Motarbetade kroppen.

Är det någon som har några tips, tas tacksamt emot :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis :D :!: Vad kul!! :heart: :-({|= :D

Överlåter tipsen till de som har!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

\:D/ GRATTIS!!! :lol:

/Fjällmor
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Oj :shock: jag skrev lite fel, 7 juni ska det vara annars blir det ju 10 månadersgraviditet. :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Åh Grattis :D

Skojigt, hoppas att allt går bra samt att du får bra :!:

:heart:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tack :!: :)

Jag mår ok. Ingefärste hjälper bra. Tack för tipset ni som skrivit om det! Jag vet att Päivi gjorde det. Tack Päivi :!: :D
beccisen

Inlägg av beccisen »

Åhh grattis!!!

Några tips har jag tyvärr inte :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Lua

Inlägg av Lua »

Grattis :!: :heart:

Jag väntar barn nu i december och tränar som en galning! Jag har läst Annas sammanfattning av "Att föda utan smärta" men tränar enbart från Barnaboken. Nu har jag ju ingen aning om hur det kommer att räcka. :) Så jag kommer också att se fram emot svar i den här tråden! Mina två första förlossningar var långdragna och jag hade inte tränat, så detta blir jättespännande!

Kram och grattis igen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis :!: Vad roligt :!: Verkar bli många 07:or :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
J och Å

Inlägg av J och Å »

Återigen grattis Susanne.

https://secure.growinlife.se/webapp/com ... rt?tid=116

jag kan leta på Annas material så slipper du skriva ut. Anna Wilsbys bok har jag också så den kan du låna. Tyvärr så har jag lämnat till baka "att föda utan..." så den kan jag inte låna ut.

Efter att ha läst allt, några gånger koncentrerade jag mig på den korta sammanfattningen i Annas långa sammanfattning. Jag klarade mig bra på att inte gå kursen.

kram
så kul för lille Karl
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D De varmaste gratulationer från Nancy :heart:

Underbart :!: :D
T.P

Inlägg av T.P »

grattis grattis :D ..tycker absolut det räcker med dom böckerna..men är man lite extra "orolig" ..så rek jag dej att hitta f utan smärta boken oxå..inte för att läsa på om övningarna(dom beskriver annaw perfekt tycker jag) utan för att läsa det andra som står där i

LYCKA TILL :D
barn födda 04/06/08
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tack alla!
J och Å, jag har redan beställt boken, så jag behöver inte låna den, men tack ändå. :)
Ska se när jag har läst den och det andra om jag behöver "föda utan smärta". Den är visst svår att få tag på?
Allting som kräver en ansträngning känns lite jobbigt just nu :roll: , Anna Wilsbys bok var lätt, den kunde man beställa på internet :D Men om någon månad är jag väl pigg igen så jag orkar ta tag i något. Tur att Karl kan roa sig själv när jag ligger på soffan.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"