Deppig och 3 månader?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillstrumpan

Deppig och 3 månader?

Inlägg av Lillstrumpan »

Vet inte om jag är fånig nu men vargarna kraffsar på dörren och störtar snart in känner jag. Jo, min lilla tjej är 3 1/2 månad snart. Hon sover bra, hon äter bra och så. Men nu på sista tiden, sen nån vecka tillbaka så verkar hon lite nedstämd. Innan pratade hon och bubblade massor, och nu säger hon nästan inget. Hon ler och så men det där glada pratet är borta....
I morsen vaknade hon super ledsen, mardröm tror jag, för hon var inte riktigt vaken. (tog inte upp henne, lugnade henne i sängen, som man ska).
Vi har flyttat, kan de ha nåt med saken att göra kanske? Nä jag vet inte riktigt känns inte bra i mitt mamma hjärta...
Stora 0630 Lilla 0903
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Svårt att veta men här lite tankar..
En förskylning på gång kanske? Ibland innan en sådan bryter ut kan man märka att barnet är lite tröttare. Kolla febern.
Lite nya leksaker att intressera sig för. Har märkt på Victor, lika gammal, att han blivit mer gnällig det senaste. I morse gav jag honom lite nya leksaker och en snuttefilt. Så nu har det snuttats i 20 minuter om vart annat på morgonleken och gnället försvann. Var uttråkad, helt enkelt.
Ibland när lillen ter sig annorlunda så brular jag tänka som Anna säger: De är gjorda av samma stoft som vi vuxna. Ja, hur känner du dig efter flytten :?: Trött, kanske :?: Funderar mycket..hur ska möblering se ut. Hur ska jag hitta min plats etc....lillen kanske också behöver tid att boa in sig :?:
Ja, jag vet inte om detta gav så mycket men lite tankar i alla fall. Tycker du ska avvakta, vara glad och försöka busa lite. En prutt på magen är inte att förringa.

Lycka till
:!: Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Får hon vara med i tvätt, städ och disk etc? Delaktigheten blir väl ganska passiv än så länge, men för var och en efter förmåga. :lol:
Då blir tiden mer värdefull sen när man får ha semester på golvet.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

PS Fram med bössan och skräm i väg vargarna. Bebisar är inte så djupa. :shock: :D Kram! DS
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej på er!

Tack för era svar!
Ja det kanske är så att hon håller på och vänjer sig vid att bo här. Vi bodde innan hos mina föräldrar och det kanske är konstigt plötsligt att halva "flocken" saknas...för de har ju inte flyttat med :shock: .
Jag skojar och busar, fixar och trixar. Hon får vara med när jag donar och grejar och hjälpa till.
Jag får nog ge de lite tid...och som sagt skjuta de där vargarna!
Stora 0630 Lilla 0903
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"